کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محبوب‌ترین عبارت‌های اینترنتی جست‌وجو شده

کاربران اینترنتی سال ۲۰۱۴ دنبال چه‌ می‌گشتند؟

19 ارديبهشت 1394 ساعت 9:29

ایتنا- کاربران گوگل، در هر ثانیه 64 هزار کلیدواژه و در هر روز 5میلیارد کلمه را جست‌وجو می‌کنند.




هیچ کس بدرستی اندازه اینترنت را نمی‌داند و اگر قرار باشد یک حداقل از حجم دنیای مجازی به‌دست آید، باید تعداد صفحات اینترنتی که موتورجست‌وجوهای گوگل، Bing، یاهو و... فهرست می‌کنند را محاسبه کرد.

البته توجه داشته باشید که این اتفاق هم کار آسانی نیست و حتی تعداد دقیق صفحاتی که این پورتال‌ها می‌توانند شناسایی کنند را هم نمی‌توان به دقت محاسبه کرد.

کارشناسان برای این کار فرمول پیچیده‌ای تعریف کرده‌اند و با جست‌وجوی ۵۰ کلمه واحد در بزرگترین جست‌وجوگرهای اینترنتی درمی‌یابند که هر کلمه در چه تعداد صفحه اینترنتی یافت شده است و سپس نتیجه به‌دست آمده را مورد بررسی قرار می‌دهند.

در این روش مطالعه مشخص شد کلمه انگلیسی The در ۶۱/ ۶۷ درصد سایت‌های اینترنتی مجموعه آماری موجود بوده است. زمانی که این کلمه را در گوگل وارد می‌کنیم این جست‌وجوگر آن را در ۱۴ میلیارد سایت شناسایی می‌کند و بر این اساس به صورت تقریبی می‌توان گفت گوگل اندازه اینترنت را ۶۳۳/۲۳ میلیارد صفحه تخمین می‌زند.

گوگل ۶۸ درصد بازار جست‌وجوهای اینترنتی را در اختیار دارد و به همین خاطر بزرگترین شرکت اینترنتی جهان محسوب می‌شود. هر ثانیه در گوگل بیش از ۴۶هزار کلیدواژه سرچ می‌شود، کاربران جهانی در هر روز ۵/۳ میلیارد کلمه و عبارت را در آن جست‌وجو می‌کنند و گوگل سالانه نتیجه جست‌وجوی ۲/۱ تریلیون کلیدواژه را در اختیار کاربران می‌گذارد.

در هر ماه به‌طور میانگین ۱۸۷میلیون نفر به گوگل و سایت‌های زیرمجموعه آن سر می‌زنند و پیش‌بینی شده است که اگر این پورتال اینترنتی برای مدت ۵ دقیقه از کار بیفتد، حدود ۴۰ درصد از ترافیک اینترنتی جهان کاسته می‌شود.

گوگل به عنوان پربیننده‌ترین سایت اینترنتی، معتبرترین منبع در دنیای مجازی محسوب می‌شود و به همین خاطر گزار‌ش‌های منتشر شده از سوی آن را تقریباً می‌توان به همه مردم جهان نسبت داد.

هم‌اکنون که سال ۲۰۱۴ میلادی آخرین روزهای خود را سپری می‌کند، گوگل فهرست کلیدواژه‌هایی را که طی یک سال گذشته بیشترین تعداد جست‌وجو مربوط به آنها می‌شده، منتشر کرده است.

البته پیش از بررسی دقیق‌تر، دو نکته در این فهرست به‌چشم می‌خورد. نخست آنکه، حضور برخی از کلیدواژه‌ها در رتبه‌های اول فهرست عجیب به‌نظر می‌رسد و معلوم نیست هدف از اینکه چند میلیارد کاربر در سراسر جهان چنین کلماتی را بارها جست‌وجو کرده‌اند، چیست.

دومین نکته اینکه در ۵۰ کلیدواژه برتر جست‌وجو شده در سایت گوگل بسیاری از مردم جهان به دنبال پیدا کردن شغل مناسب بوده‌اند و در مقابل، کارفرمایان سراسر جهان همواره از فرصت‌های شغلی صحبت می‌کنند که کارمندان مناسب را برای آن نمی‌یابند. به هر حال، کلماتی که در زیر آورده شده‌اند مربوط به کلیدواژه‌هایی می‌شوند که طی سال ۲۰۱۴ میلادی بیشترین تعداد جست‌وجو در سایت گوگل را داشته‌اند.

۱-فیس‌بوک
گوگل می‌گوید که این کلمه طی یک سال گذشته بیشترین تعداد جست‌وجو را داشته است، البته این آمار چندان هم دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد، زیرا فیس‌بوک بیش از ۳۵/۱ میلیارد مشترک فعال دارد و از آنجایی که جست‌وگر پیش‌فرض برای بسیاری از مرورگرهای اینترنتی«گوگل» در نظر گرفته شده است، به محض آنکه کلمه مورد نظر وارد مرورگر اینترنتی می‌شود گوگل سایت مربوطه را باز می‌کند و از آنجایی که فیس‌بوک دومین سایت پربیننده و بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است، کلمه Facebook در سال ۲۰۱۴ میلادی بیشترین تعداد جست‌وجو در گوگل را داشته است.

۲-گوگل
یکی از عجیب‌ترین اتفاقات در فهرست امسال رتبه دوم کلمه «گوگل» است که پس از فیس‌بوک بیشترین مورد جست‌وجو به آن اختصاص دارد. عجیب به‌نظر می‌رسد که به چه علت تعداد زیادی از کاربران جهانی این واژه را جست‌وجو کرده‌اند و حال آنکه گوگل به عنوان محبوب‌ترین جست‌وجوگر اینترنتی برای تمام کاربران جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نتیجه جست‌وجو پیرامون دیگر کلیدواژه‌ها را منتشر کند.

۳-You
سومین کلمه‌ای که کاربران جهانی در سال ۲۰۱۴ میلادی بیشترین جست‌وجو را در مورد آن داشته‌اند واژه انگلیسی You بوده است. کارشناسان بر این باورند که به احتمال قوی افراد با نوشتن این کلمه قصد داشتند سایت YouTube را جست‌وجو کنند و با نوشتن این کلمه به صورت اختصاصی توقع داشتند گوگل مابقی آن را حدس بزند. محبوبیت زیاد سایت ویدیویی YouTube مهم‌ترین دلیلی است که می‌تواند قرار گرفتن این کلمه در رتبه سوم را توجیه کند.

۴-YouTube
دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد که تعداد زیادی از کاربران جهانی این واژه را در سال ۲۰۱۴ میلادی جست‌وجو کرده‌ باشند. یوتیوب پربیننده‌ترین و محبوب‌ترین سایت ویدیویی در جهان محسوب می‌شود و بر اساس آمارهای موجود هر دقیقه معادل ۱۰۰ ساعت تصویر ویدیویی جدید در یوتیوب منتشر می‌شود، هر دقیقه بیش از ۷۰۰ لینک ویدیویی یوتیوب در توئیتر به اشتراک گذاشته می‌شود و روزانه بیش از ۵۰۰ سال تصویر ویدیویی یوتیوب در فیس‌بوک تماشا می‌شود.

۵-Weather
این کلمه انگلیسی در زبان فارسی «آب‌وهوا» ترجمه می‌شود و این طور که فهرست جدید نشان می‌دهد، بسیاری از کاربران در جهان تمایل دارند آخرین اطلاعات جوی را در اختیار بگیرند. گوگل توضیح داده است که در برخی دوره‌های زمانی جست‌وجوی این کلمه بیشتر شده است.
به عنوان مثال در فصل همزمان با آغاز تعطیلات و پایان سال میلادی که مردم قصد برنامه‌ریزی برای سفرهای خود را دارند جست‌وجوی واژه Weather بیشتر می‌شود.

۶-CraigsList
این واژه نام یک سایت تبلیغاتی بزرگ است که بخش‌های مختلفی دارد و از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاریابی، اجناس مخصوص خانه، شخصیت‌ها، کالاهای مخصوص فروش، اقلام مورد نظر، خدمات، سرویس‌های ارتباطی، بلیت کنسرت، تهیه سوابق کاری و فروم‌های گفت‌وگو اشاره کرد.

این سایت خدمات خود را به صورت تخصصی در بیش از ۷۰۰ شهر در ۷۰ کشور جهان ارائه می‌دهد و با ۳۰ کارمندی که در اختیار دارد، رسالت اصلی خود را ارتباطات مبتنی بر وب اعلام کرده است. الکسا این پلتفورم را پنجاه‌وسومین سایت اینترنتی پربازدید جهان می‌شناسد و از این رو دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد که نام CraigsList به‌عنوان ششمین واژه پرجست‌وجو در اینترنت برگزیده شده است.

۷-یاهو
شرکت گوگل می‌گوید Yahoo هفتمین واژه محبوب کاربران جهانی محسوب می‌شود که بیشترین تعداد جست‌وجو را به خود اختصاص داده است و البته نکته جالب در این است که کاربران یاهو را در گوگل جست‌وجو کرده‌اند.

پورتال یاهو دومین جست‌‌وجوگر اینترنتی بزرگ جهان محسوب می‌شود و البته پیش از آنکه گوگل متولد شود، یاهو برای سالیان طولانی عنوان محبوب‌ترین ارائه‌دهنده خدمات جست‌وجوی اینترنتی و بزرگترین ارائه دهنده خدمات پست الکترونیکی جهان را در اختیار داشت.

۸-News
این واژه انگلیسی که در زبان فارسی «اخبار» ترجمه می‌شود، نشان می‌دهد که کاربران جهانی تا چه اندازه پیگیر اتفاقات روز بوده‌اند. میزان تمایل کاربران جهانی برای دنبال کردن اخبار در زمینه‌های مختلف چندان هم دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد و گوگل می‌گوید که این خبرها تنها به آخرین اتفاقات افراد مشهور و بازی‌های فوتبال مربوط نمی‌شده است و کاربران جهانی در خبرها اتفاقات مهم‌ سیاسی و اقتصادی را هم دنبال می‌کردند.

به گفته گوگل این چندمین سالی است که واژه News در فهرست محبوب‌ترین کلیدواژه‌ها برای جست‌وجوی اینترنتی دیده می‌شود.

۹-Amazon
این واژه بجز آنکه به بزرگترین رودخانه در امریکای جنوبی اطلاق می‌شود، نام بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان را هم تداعی می‌کند. واژه Amazon در اصل بواسطه همین فروشگاه اینترنتی در سال ۲۰۱۴ میلادی میلیاردها بار توسط کاربران جهانی جست‌وجو شده است.

آمازون ۱۳۳ هزار کارمند در سراسر جهان دارد، هشتمین سایت پربیننده جهان محسوب می‌شود، مجموع سرمایه‌های آن ۴۰میلیارد دلار می‌ارزد، سالانه ۳۴ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند، هفته‌ای ۱۳۷ میلیون مشتری دارد، روزانه ۵/۱۹ میلیون مشتری به سایت آن مراجعه می‌کنند و آمازون در کل، یک‌دهم همه درآمدهای امریکای شمالی در حوزه تجارت الکترونیک را به‌دست می‌آورد. به همین خاطر است که نهمین واژه محبوب با بیشترین تعداد جست‌وجو در سال‌جاری Amazon بوده است.

۱۰-Games
این واژه در زبان فارسی «بازی‌ها» ترجمه می‌شود و فهرست گوگل نشان می‌دهد که بازی کردن برای عموم مردم جهان جزو اولویت‌های اصلی زندگی بوده است.

البته گوگل توضیح داده است که هدف از جست‌وجوی عبارت Games در اینترنت این بوده است که کاربران آخرین بازی‌های ویدیویی‌ عرضه شده برای کنسول‌ها، دستگاه‌های موبایلی، رایانه‌های شخصی و... را به دست آورند.

آنچه که مسلم است، بازی‌های رایانه‌ای برای مردم جهان اهمیت فراوانی دارند و از آنجایی که در سال ۲۰۱۴ میلادی دو کنسول Xbox One مایکروسافت و PlasyStation ۴ سونی روانه بازار شدند، دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد که میزان علاقه‌مندی مردم برای گشتن به دنبال بازی‌های ویدیویی بیشتر شود.

دیگر واژه‌هایی که طی سال ۲۰۱۴ میلادی بیشترین آمار جست‌وجو در اینترنت را داشتند به‌ترتیب شامل موارد زیر می‌شوند: پست الکترونیکی Gmail، المپیک، حراجی آنلاین eBay، فروشگاه زنجیره‌ای Walmart ، Map (نقشه)، نقل‌قول، مردم، سرویس پست الکترونیکی یاهو، توئیتر، رانندگی، سرویس اینترنتی Netflix، ماشین‌حساب، لیگ فوتبال Super Bowls امریکا، شبکه اجتماعی Tumblr، عبارت Email.

منبع: روزنامه ایران


کد مطلب: 35921

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35921/کاربران-اینترنتی-سال-۲۰۱۴-دنبال-چه-می-گشتند

ايتنا
  https://www.itna.ir