کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد ۷ درصدی سرمایه‌گذاری بانک‌های خاورمیانه در زمینه نرم‌افزار

20 ارديبهشت 1394 ساعت 12:49

ایتنا - بانک‌ها در منطقه MENA طی سال جاری میلادی 12.9 میلیارد دلار در زمینه محصولات و خدمات IT سرمایه‌گذاری می‌کنند.




بانک‌ها و شرکت‌های امنیتی مستقر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(MENA) طی سال ۲۰۱۵ میلادی ۷.۴ درصد بیشتر از سال گذشته در زمینه نرم‌افزار سرمایه‌گذاری می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، مرکز تحقیقاتی گارتنر در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد بانک‌ها و مراکز عرضه کننده خدمات امنیتی در منطقه MENA طی سال جاری میلادی ۱۲.۹ میلیارد دلار در زمینه محصولات و خدمات IT سرمایه‌گذاری می‌کنند که این رقم رشد یک درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

اما کارشناسان گارتنر بر این باورند که در این مدت سرمایه‌گذاری اصلی در بخش نرم‌افزار و دستگاه‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد و طی سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد رشد ۷.۱ درصدی سرمایه‌گذاری این مناطق در زمینه نرم‌افزار خواهیم بود.

گارتنر توضیح داد که خدمات مخابراتی، سرویس‌های IT و خدمات داخلی همچنان اولویت اصلی برای بانک‌ها و شرکت‌های امنیتی منطقه محسوب می‌شوند و دو بخش نرم‌افزار و دستگاه‌های الکترونیکی بیشترین رشد را در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها به خود اختصاص می‌دهند.

 

گارتنر گزارش داد که این رشد به دنبال افزایش تمایل بانک‌ها برای راه‌اندازی پروژه‌های جدید و ارائه خدمات مبتنی بر دستگاه‌های موبایلی صورت می‌گیرد.

«ویتوریو اوراتزیو» مدیر تحقیقات گارتنر گفت: «هزینه‌کرد بانک‌ها در حوزه نرم‌افزار بیش از دیگر بخش‌ها انجام می‌شود و خاورمیانه به سمتی حرکت می‌کند که در صنعت نرم‌افزار در آن به یکی از قطب‌های اصلی جهان تبدیل می‌شود.»
 


کد مطلب: 35918

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35918/رشد-۷-درصدی-سرمایه-گذاری-بانک-های-خاورمیانه-زمینه-نرم-افزار

ايتنا
  https://www.itna.ir