کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار پدر اینترنت در مورد تبعات خطرناک جاسوسی سایبری دولت آمریکا

خبرگزاری فارس , 15 ارديبهشت 1394 ساعت 12:53

ایتنا- خلق فناوری جاسوسی از سیستم‌های امنیتی کار بسیار بسیار پرخطری است.




وینت سرف یکی از بنیانگذاران اینترنت در مورد پیامدهای منفی تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از سیستم‌های امنیتی دیجیتال هشدار داده است.


به گزارش ایتنا از فارس، وی معتقد است اگر به منظور جاسوسی دولتی زمینه نفوذ یا back door وجود داشته باشد، سرانجام فردی آن را خواهد یافت که ممکن است آدم خوب یا بدی باشد و می‌توان از آن برای سواستفاده عمدی بهره گرفت.

سرف که در باشگاه ملی مطبوعات آمریکا سخن می‌گفت افزود: خلق فناوری جاسوسی از سیستم‌های امنیتی کار بسیار بسیار پرخطری است و من فکر نمی‌کنم این کار درستی برای برطرف کردن دغدغه‌های امنیتی دولت باشد.

اظهارات وینت سرف واکنشی صریح به تلاش‌های دولت اوباما برای مجبور کردن شرکت‌های فناوری مانند گوگل و اپل به واردآوردن آسیب‌های عمدی به فناوری‌های دفاعیشان است.

کاخ سفید قصد دارد از این طریق بتواند به اطلاعات شخصی افراد که بر روی گوشی‌ها و رایانه‌هایشان ذخیره شده به سهولت دسترسی یابد. اما اپل و گوگل مدعی هستند چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

در ماه های اخیر مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا و اف‌بی‌آی از اینکه گوشی آیفون ۶ امنیت بالایی دارد و حتی خود اپل نمی‌تواند آن را هک کرده و به داده‌های خصوصی هر کاربر دسترسی یابد، انتقاد کرده بودند.

هدف اصلی انتقادهای مقامات آمریکایی فناوری‌های جدید رمزگذاری داده‌هاست که تا به حال غیرقابل نفوذ بوده‌اند.

جیمز کومی رئیس اف‌بی‌آی در ماه اکتبر گذشته هشدار داده بود که اگر استفاده از این روش‌ها عادی شود، مجرمان آزادی عمل پیدا می‌کنند و نمی‌توان سواستفاده کنندگان از کودکان را شناسایی کرد و تحت پیگرد قانونی قرار داد.

شرکت‌های فناوری و مدافعان حریم شخصی می‌گویند اگر سیستم‌های رمزگذاری اطلاعات به طور عمدی دستکاری شوند تا اف‌بی‌آی بتواند به آنها نفوذ کند، جاسوسان خارجی، هکرها و جانیان هم قادر به شناسایی این نقص‌ها و سرقت اطلاعات مردم خواهند بود.


کد مطلب: 35872

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35872/هشدار-پدر-اینترنت-مورد-تبعات-خطرناک-جاسوسی-سایبری-دولت-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir