۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹

استفاده از تبلت زندگی سالمندان ژاپنی را بهتر می‌کند

ایتنا- آیپد اپل این‌بار به کمک سالمندان می‌رود.
استفاده از تبلت زندگی سالمندان ژاپنی را بهتر می‌کند


طی پنج سال آینده میلیون‌ها سالمند در کشور ژاپن، از تبلت‌های آیپد مجهز به برنامه‌های مختلف برای برطرف کردن نیازهایشان استفاده می‌کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، این طرح با همکاری آی‌بی‌ام، اپل و شرکت ژاپنی Post Group اجرا می‌شود.

با توجه به رشد سریع جمعیت سالمند در ژاپن اجرای طرح‌هایی از این دست به افزایش کیفیت زندگی افراد مسن ضرورت دارد.

شرکت Post Group که خدمات بانکی، بیمه و پستی متنوعی به ۱۲۶ میلیون نفر از شهروندان ژاپن ارائه می‌کند، پیش از این هم طرح‌هایی را ویژه سالمندان به اجرا درآورده بود. هم اکنون از هر چهار نفر ژاپنی یکی بیش از ۶۵ سال سن دارد.

بر اساس طرح مذکور آیپدهای اپل تا سال ۲۰۲۰ بین ۴ تا ۵ میلیون ژاپنی توزیع می‌شوند و برنامه‌های همراه ویژه رفع نیازهای سالمندان هم با همکاری آی‌بی‌ام و اپل بر روی تبلت‌های مذکور نصب خواهد شد.

برنامه‌های مذکور که برخی از آنها در دسترس است برای تسریع استفاده از خدمات بیمارستانی و مراقبت و درمان در منزل قابل استفاده هستند.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به Hospital RN، Hospital Lead، Hospital Tech و Home RN اشاره کرد.

انتظار می‌رود استفاده از خدمات یاد شده از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز شود.

در آیپدهای تغییر یافته که به منظور ارائه این خدمات عرضه می‌شوند بعد از نمایش صفحه خوشامد گویی، آیکون‌های بزرگی با عناوین سلامت من، جامعه من، خانواده من و یک آیکون بزرگ تلفن برای دریافت کمک، دکمه‌هایی برای طرح سؤال و لینک به شرکت یاد شده در نظر گرفته شده است.

در این آیپد برای افرادی که در زمینه بینایی و شنوایی ضعف دارند هم امکاناتی در نظر گرفته شده و البته دسترسی به خدمات کلود و فروشگاه‌های آنلاین اپل مانند FaceTime، iCloud Photo Sharing، iTunes Store و iBooks Store هم امکان‌پذیر است.

برنامه‌های جدیدی که به این سرویس اضافه می‌شود، رسیدگی پزشکی، کنترل رژیم ، یافتن فروشگاه‌های مورد نظر و حتی بررسی فرصت‌های شغلی را تسهیل می‌کند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ تنها حدود ۱۱.۷ درصد از جمعیت جهان بالای ۶۵ سال سن داشته‌اند ولی این رقم در سال ۲۰۵۰ به بیش از ۲۱ درصد می‌رسد.
کد مطلب: 35849
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام