۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹

۹۰۰ هزار سیم‌کارت ایرانسل و ۶۵ هزار سیم کارت همراه اول فاقد کدملی

ایتنا- بیش از ۹۰ درصد فرآیند اخذ کد ملی از مشترکان موبایل به اتمام رسید.
۹۰۰ هزار سیم‌کارت ایرانسل و ۶۵ هزار سیم کارت همراه اول فاقد کدملی


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نقص اطلاعات و نداشتن کدملی ۹۰۰ هزار سیم‌کارت ایرانسل و ۶۵ هزار سیم‌کارت همراه اول در پایگاه اطلاعاتی این اپراتورهای موبایل خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، غلامرضا داداش زاده با تاکید براینکه ساماندهی پایگاه داده مشترکان تلفن همراه به ثمر رسید، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد فرآیند اخذ کد ملی از مشترکان موبایل به اتمام رسیده و هم اکنون مشخص شده است که در پایگاه داده اپراتورهای موبایل، چه مشترکانی دارای نقص اطلاعات هستند.

وی گفت: براساس براوردهای صورت گرفته ۶۵ هزار سیم‌کارت همراه اول و ۹۰۰ هزار سیم‌کارت ایرانسل فاقد کدملی شناسایی شده‌اند و این درحالی است که هیچ سیم‌کارتی از سوی اپراتور رایتل بدون کدملی به ثبت نرسیده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با بیان اینکه تا کمتر از ۱۰ روز آینده، کدملی این مشترکان نیز از طرق مختلف و با اطلاع رسانی از سوی مشترکان اخذ خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، هیچ سیم‌کارت فاقد اطلاعات در شبکه اپراتورهای موبایل باقی نماند.

وی تعداد سیم‌کارت‌های بدون کدملی را عدد قابل توجهی با توجه به تعداد سیم‌کارت‌های فعال در کشور ندانست و تاکید کرد: این تعداد سیم‌کارت که هم‌اکنون نیز قطع یکطرفه شده‌اند فقط دارای نقص پرونده در اعلام کدملی هستند و سایر اطلاعاتشان تکمیل است.

داداش زاده افزود: آن دسته از سیم‌کارت‌هایی که به طور کامل قطع شده‌اند سایر مشخصاتشان نیز در پایگاه داده اپراتورها، ناقص بوده است.

وی گفت: تنها راه احراز هویت مشترکانی که فاقد کدملی و دارای نقص اطلاعات سیم‌کارت هستند مراجعه به دفاتر امور مشترکان اپراتورها برای ارائه مدارک مربوطه است.
کد مطلب: 35824
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام