۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای وارد دنیای گوشی‌ها می‌شود

ایتنا - نخستین پردازنده 10 هسته‌ای مخصوص گوشی‌های هوشمند که توسط چینی‌ها ساخته شده است Helios X20 نام دارد.
پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای وارد دنیای گوشی‌ها می‌شود


شرکت چینی MediaTek که این روزها خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده‌های مرکزی دستگاه‌های موبایلی معرفی کرده است، تراشه جدیدی را در معرض دید عموم قرار داد که ۱۰ هسته پردازشگر دارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌آفریکا، این شرکت طی چند سال اخیر تراشه‌های قدرتمندی را برای گوشی‌های هوشمند ارائه کرده است تا به عنوان جدی‌ترین رقیب کوالکام با سری تراشه‌های Snapdragon وارد رقابت شود.

این شرکت چندی پیش تراشه مخصوص گوشی‌های هوشمند را با نام MT6795 عرضه کرد و توضیح داد با این سیستم می‌تواند تصاویر ویدیویی Full HD با سرعت ۴۸۰ فریم در ثانیه ذخیره کرد.

اما نخستین پردازنده ۱۰ هسته‌ای مخصوص گوشی‌های هوشمند که در این شرکت چینی ساخته شده است Helios X20 نام دارد.

 

این پردازنده سه گروه مجزا برای فعالیت هسته‌ها را روی تراشه مرکزی در نظر گرفته است که در آن چهار هسته A53 با توان ۱.۵ گیگاهرتز، چهار هسته A53 با توان ۲ گیگاهرتز و دو هسته قدرتمند A72 با توان ۲.۵ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

با قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر، شما گوشی هوشمند ویژه‌ای در اختیار دارید که پردازنده مرکزی آن ۱۰ هسته پردازشگر دارد و هنگام فعالیت‌های مختلف از آنها استفاده می‌کند.

پیش‌بینی شده است این تراشه نیمه دوم سال ۲۰۱۵ وارد بازار جهانی شود و شرکت MediaTek ادعا می‌کند در سیستم رتبه‌بندی Antutu امتیاز در نظر گرفته شده برای این محصول ۷۰ هزار است.
در مقابل امتیاز آخرین مدل پردازنده Exynos برای گوشی Galaxy S6 سامسونگ ۶۷ هزار محاسبه شده است.
 
کد مطلب: 35776
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام