۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۱

مشترکان WhatsApp در معرض حمله "جایزه آمازون"

ایتنا - در این پیام جعلی، به مشترکان واتس اپ اعلام میشود که شرکت آمازون و واتس اپ در پروژه جدیدی به یکدیگر پیوسته اند و تعداد محدودی "کارت هدیه" را بعنوان جایزه ویژه برای مشترکان در نظر گرفته‌اند.


مدت‌هاست که برنامه‌های ارتباطی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی مورد توجه مجرمان سایبری قرار گرفته‌اند و روزبروز با محبوب‌تر شدنشان، کاربران بیشتری را نیز در معرض خطر قرار می‌دهند.
برنامه ارتباطی واتس اپ، بار دیگر وسیله‌ای برای تهدید کاربران در دنیای مجازی شده است.


به گزارش ایتنا نماینده ضد ویروس پاندا در ایران اعلام کرد کلاهبرداران اینترنتی با تکنیک‌های مهندسی اجتماعی و سوءاستفاده از نام شرکت آمازون، مشترکان بسیاری را به یک لینک آلوده هدایت کرده و از آن مسیر، تروجان مخربی را به تلفن همراه شان منتقل می‌کنند.

این تروجان جدید که در بین محققان امنیتی با نام "Amazon Gift" یا همان "جایزه آمازون" شناخته می شود، از طریق ارسال پیام های جعلی و وعده های دروغین و در نهایت کلیک بر روی لینک مخربی که در انتهای پیام گنجانده شده، به سیستم کاربران منتقل می شود.

در این پیام جعلی، به مشترکان واتس اپ اعلام میشود که شرکت آمازون و واتس اپ در پروژه جدیدی به یکدیگر پیوسته اند و تعداد محدودی "کارت هدیه" را بعنوان جایزه ویژه برای مشترکان در نظر گرفته‌اند.
سپس اعلام می‌شود که تنها ۱۸ هزار کارت هدیه باقی مانده و به زودی پایان می یابد، بنابراین آنها را به کلیک کردن روی لینک آلوده وسوسه می کنند.

بنا به اعلام شرکت امنیتی پاندا سکیوریتی، این حقه بصورت گسترده ای در قاره آسیا افزایش یافته و پیش بینی می شود که کاربران بیشتری را در سراسر دنیا مورد تهدید قرار دهد.
در این حمله سایبری، مجرمان، کاربران را طوری تحریک می کنند تا هرچه سریعتر روی لینک آلوده کلیک شود،
اما این جایزه تعیین شده چیزی به جز یک تروجان مخرب نیست که تلفن همراه کاربران را تحت تأثیر قرار می دهد. پس از آلوده سازی تلفن همراه، آنها را به یک شبکه آلوده دیگری که حملات متنوعی در آن اعمال می شود، هدایت می سازند.

توصیه می شود که کاربران در محیط مجازی، هرگز به اینگونه پیام ها اطمینان نکرده و برای تشخیص هویت خبری، تنها به وب سایت اصلی شرکت مراجعه نمایند. بدیهی است که کلیک کردن روی لینک های نا شناخته می تواند تهدیدات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
 
کد مطلب: 35773
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام