۰
plusresetminus
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱

پیش بینی سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیاردی برای شبکه ملی اطلاعات

ایتنا- منابع سرمایه‌گذاری سال 94 در مقایسه با سال 93 رشد 25 درصدی را نشان می‌دهد.
پیش بینی سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیاردی برای شبکه ملی اطلاعات


پیش‌بینی منابع سرمایه‌گذاری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۵۳ میلیارد ریالی برای زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و مدیریت یکپارچه این شبکه حکایت دارد.


به گزارش ایتنا از مهر، دفتر برنامه‌ريزي و تلفيق بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سياست‌ها، برنامه‌ها و انتظارات از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای سال ۹۴ اعلام کرد.

طبق پیش بینی و برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای منابع سرمایه گذاری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در سال ۹۴ برآورد شده است که بخش دولتی ۴۳ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۷۹۸ میلیون ریال در این بخش سرمایه‌گذاری کند و میزان سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی نیز ۸۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود؛ در این راستا در مجموع بخش خصوصی و دولتی باید ۱۲۳ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۷۹۸ میلیون ریال برای سال ۹۴ در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور سرمایه‌گذاری کنند.

منابع سرمایه‌گذاری دولتی سال ۹۴ در مقایسه با سال ۹۳ با رقم ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۸۰ میلیون ریال اعتبار در راستای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل ردیف‌های عمومی، رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل ردیف‌های متفرقه با رقم ۲۷ میلیون و ۵۰۳ هزار میلیون ریال نسبت به سال ۹۳ رشد ۴۶ درصدی دارد، اما هزینه‌های سرمایه‌ای از محل منابع داخلی شرکت‌ها با رقم ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۱۸ میلیون ریال رشد منفی ۵۹ درصدی و اوراق مشارکت با ۱۰ هزار میلیارد ریال رشد صفر درصدی را در این بخش داشته و در مجموع منابع سرمایه‌گذاری دولت در حوزه ICT در مقایسه با سال ۹۳ رشد ۱۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در این راستا پیش‌بینی می‌شود در بخش طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع عمومی یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۴۹۴ میلیون ریال اعتبار به زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، ۲۱ هزار و ۷۵۶ میلیون ریال به کاربردهای این شبکه و ۵۰ هزار و ۷۱۲ میلیون ریال به مدیریت یکپارچه شبکه ملی اطلاعات اختصاص یابد.

در همین حال درگاه واحد دولت الکترونیک، تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات کشور، تامین تجهیزات و ماشین آلات وزارت ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران، تدوین راهکارهای آزادسازی و خصوصی‌سازی و توسعه ارتباطات رادیویی و توسعه فناوری در عملیات پستی و نیز بهنگام سازی کدپستی ۱۰ رقمی از جمله طرح‌هایی است که به عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع عمومی برای سال ۹۴ درنظر گرفته شده است.

دفتر برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال ۹۴ برآورد سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۵۴۷ میلیون ریالی برای توسعه کاربردهای اطلاعات و خدمات ماهواره‌ای و سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار و ۲۴۳ میلیون ریالی برای ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی و عملیاتی پیش بینی کرده است؛ در این برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت ارتباطی سیگنال‌رسانی زمینی صدا و سیما ۲۷۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شده و در مجموع میزان سرمایه‌گذاری مدنظر در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۸۰ میلیون ریال می‌رسد.
کد مطلب: 35699
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام