کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مخابرات: مردم از اینترنت ما رضایت دارند

خبرگزاری ايسنا , 1 ارديبهشت 1394 ساعت 15:14

ایتنا- «۷۵ درصد مشترکان اینترنت مخابرات از سرویسی که دریافت می‌کنند رضایت دارند چراکه اگر غیر از این بود سرویس‌های خود را باز می‌گردانند.»




معاون تجاری مخابرات استان تهران از رضایت حدود ۷۵ درصدی کاربران از ADSL مخابرات خبر داد و گفت: اکنون صف انتظار ما در مرکز پشتیبانی 2020 به کمتر از سه دقیقه رسیده و امیدواریم در سال 1394 بتوانیم این رقم را بار دیگر کاهش دهیم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدرضا بیدخام درباره کیفیت اینترنت مخابرات و صحبت‌های برخی مسئولان مخابراتی مبنی بر اینکه مردم به دلیل نارضایتی به پس دادن اینترنت مخابرات اقدام می‌کنند، عنوان کرد: رقمی که اکنون در ارتباط با تخلیه لینک‌های اینترنت مخابرات وجود دارد رقمی است که مطابق با عرف حوزه است و این رقم در شرکت‌های PAP نیز تفاوت چندانی ندارد.

وی ادامه داد:‌ تقریبا حدود ۵۰ درصد سهم بازار از پورت‌های ADSL دایر شده مربوط به مخابرات استان تهران است و درصد تخلیه ما در بازار عددی بین 20 تا 30 درصد محسوب می‌شود که این رقم با شرکت‌های PAP برابری دارد و عدد نرمالی محسوب می‌شود و اصلا این گونه نیست که بخواهیم بگوییم این عدد غیر قابل قبول است.

معاون مخابرات استان تهران در ادامه افزود: در میان مشترکان ما نیز عده بسیاری از کیفیت سرویس دریافتی رضایت دارند چراکه اگر غیر از این بود سرویس خود را پس می‌دادند.
البته با این وجود همواره عده‌ای ناراضی هستند و همیشه درصدی نارضایتی وجود دارد که این امری طبیعی است.

کندی در تامین پهنای باند

بیدخام در ادامه گفت: به دلیل مشکلاتی که گاه در تامین پهنای باند وجود دارد ممکن است در برخی مقاطع زمانی کیفیت خدمات برخی مشترکان کاهش پیدا کند، ما این مشکل را قبول داریم اما این که همه بخواهند بگویند سرعت اینترنتشان پائین است را قبول نمی‌کنیم.

وی درباره این که چند درصد مردم از اینترنت مخابرات رضایت دارند اظهار کرد: از نظر من به طور نسبی ۷۵ درصد مشترکان اینترنت مخابرات از سرویسی که دریافت می‌کنند رضایت دارند چراکه اگر غیر از این بود سرویس‌های خود را باز می‌گردانند، بر همین اساس اعتقاد ما آن است که درصد نارضایتی‌های موجود زیاد نبوده و این رقم در شرکت‌های خصوصی هم ممکن است وجود داشته باشد.

مناطقی که تنها از مخابرات می‌توانند اینترنت بگیرند...
معاون مخابرات استان تهران در پاسخ به این مطلب که همچنان در بسیاری از نقاط تهران مشترکان به دلیل زیرساخت‌های مخابراتی تنها قادر به دریافت اینترنت مخابرات هستند و چاره‌ای جز استفاده از اینترنت مخابرات ندارند، اظهار کرد: درصد محله‌هایی که تنها از مخابرات می‌توانند اینترنت بگیرند خیلی زیاد نیست.

بیدخام در پاسخ به این سؤال که آیا مخابرات در واگذاری اینترنت ضریب اشتراک یک به هشت را رعایت می‌کند، توضیح داد: ما همواره سعی داریم این ضریب را رعایت کنیم اما به هر حال بحث تامین پهنای‌باند هم موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد ما مدت‌هاست به شرکت ارتباطات‌زیرساخت برای تامین پهنای باند درخواست داده‌ایم و حتی در برخی موارد مبالغی را هم پرداخت کرده‌ایم اما به دلایلی که به آنها ورود نمی‌کنیم همچنان در تامین این پهنای باند مشکلاتی بر سر راه ما قرار دارد.

صف های انتظار را انکار نمی کنیم
معاون تجاری مخابرات استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره صفهای انتظار چندماهه‌ای که در برخی مراکز برای واگذاری تلفن ثابت یا ADSL وجود دارد، متذکر شد: صف‌های انتظاری که در برخی مراکز وجود دارد را انکار نمی‌کنیم اما بر این باوریم که این عدد اصلا قابل توجه نیست و این مشکل در شرکت‌های PAP هم می‌تواند به وجود آید.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد: توجه به توسعه‌های صورت گرفته و برنامه‌هایی که مخابرات در سال جاری پیش رو دارد قطعا این آمار در سال ۱۳۹۴ کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون مخابرات استان تهران در پایان درباره برنامه‌های سال ۱۳۹۴ مخابرات نیز اظهار کرد: عمده توسعه ما در سال جاری به بحث ADSL مربوط می‌شود البته در زمینه تلفن ثابت هم برنامه‌های خوبی داریم تا بتوانیم نیازهای مردم را برطرف کرده و به حداقل برسانیم.

در نهایت نیز توسعه ADSL ، گسترش شبکه تلفن ثابت، ارائه سرویس به واحدهای مسکن مهر و پشتیبانی بهتر از جمله برنامه‌های مهم ما در سال جاری به شمار می‌رود.


کد مطلب: 35650

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35650/مخابرات-مردم-اینترنت-رضایت

ايتنا
  https://www.itna.ir