کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حل معضل قاچاق مکالمه با احراز هویت سیم‌کارت‌ها

کاهش مزاحمت تلفنی

خبرگزاری مهر , 31 فروردين 1394 ساعت 15:06

ایتنا- مطابقت کدملی دارندگان سیم‌کارت با هدف ساماندهی و جلوگیری از سؤاستفاده از سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان کلید خورد.




سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پی اجرای طرح احراز هویت مشترکان تلفن همراه، اعلام کرد: اجرای این طرح می‌تواند مانع قاچاق ترافیک مکالمات و مزاحمت‌های تلفنی شود.


به گزارش ایتنا از مهر، مطابقت کدملی دارندگان سیم‌کارت با هدف ساماندهی بازار سیم‌کارت‌های موبایل و جلوگیری از سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان و فاقد هویت کلید خورد؛ در این طرح که از بهمن ماه سال ۹۳ آغاز شده به مشترکان سیم‌کارت مهلت داده شد تا کدملی خود را برای شناسایی به بانک اطلاعاتی اپراتور ارسال کنند و پس از آن، ارتباط مشترکانی که کدملی خود را اعلام نکرده بودند از ۸ فروردین ماه امسال قطع شد.

هم اکنون رگولاتوری با همکاری اپراتورهای موبایل، مطابقت کدملی‌های اعلام شده را با هویت مشترکانی که از سیم‌کارت‌ها استفاده می‌کنند آغاز کرده است.

پس از اجرای ساماندهی سیم‌کارت‌های موجود در بازار تلفن همراه طبق هویت مالکان، در فاز بعدی رگولاتوری ساماندهی افراد حقیقی که بیش از ۱۰ سیم‌کارت دارند را نیز در دستور کار قرار خواهد داد چرا‌که براساس قانون مجاز نیست که یک فرد حقیقی بیش از ۱۰سیمکارت به نام خود داشته باشد؛ براین اساس پس از احراز هویت این مشترکان و ساماندهی سیم‌کارت‌ها، نسبت به قطع این سیم‌کارت‌ها نیز اقدام خواهد شد.

غلامرضا داداش زاده -معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: احراز هویت مشترکان تلفن همراه به میزان قابل توجهی رفتارهای غیرقانونی مشترکان تلفن همراه در کشور را کاهش می‌دهد.

وی اخذ کدملی از مشترکان موبایل را یک پروژه بزرگی عنوان کرد که با همکاری و مشارکت اپراتورهای تلفن همراه دنبال می‌شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تصریح کرد: احراز هویت مشترکان تلفن همراه می‌تواند مانع از قاچاق ترافیک مکالمات و مزاحمت‌های تلفنی شده و همچنین نامبرینگ - شماره گذاری - غیرقابل استفاده، مجدد به شبکه تلفن همراه بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: تاکنون اپراتورهای تلفن همراه با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همکاری و تعامل بسیار خوبی داشته‌اند و این تعاملات می‌تواند منافع مشترکان تلفن همراه را تضمین کند.

معاون رگولاتوری به بخش دوم اجرای ساماندهی سیم‌کارت‌های موجود در بازار تلفن همراه اشاره و تاکید کرد: به زودی ساماندهی افراد حقیقی که بیش از ۱۰ سیم‌کارت دارند در دستور کار قرار خواهیم داد.


کد مطلب: 35613

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35613/حل-معضل-قاچاق-مکالمه-احراز-هویت-سیم-کارت-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir