۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷

سرعت توسعه کم شد؛ اختلالات موبایل کاهش یافت

ایتنا- به دلیل استفاده تمامی مدیران از سیم‌کارت‌های همراه اول، کوچکترین تغییر در خدمات اپراتور اول به سرعت دیده می‌شود.
سرعت توسعه کم شد؛ اختلالات موبایل کاهش یافت


مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی کشور معتقد است: با توجه به این‌که تمام مدیران از سیم‌کارت‌های اول استفاده دارند کوچک‌ترین تغییری در خدمات اپراتور اول به سرعت مشاهده می‌شود و گستردگی شبکه همراه اول و حساسیت آن ایجاب می‌کند که مسئولین و نمایندگان مجلس حساسیت بیشتری بر روی آن داشته باشند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، وحید صدوقی اظهار کرد: شهریورماه سال گذشته مجوز ارائه‌ آزمایشی خدمات نسل‌های سه و چهار به همراه اول داده شد و ما در آن زمان در نقاط شمالی تهران بالغ بر ۹۰۰ سایت سوآپ کرده و نوعی نوسازی شبکه را در این مناطق دنبال کردیم.

بی‌شک نوسازی برروی کیفیت نیز تاثیر می‌گذاشت و مدتی زمان لازم بود تا وضعیت شبکه به حالت پایدار قبلی باز گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در کشور بیش از ۴۰۰۰ سایت نصب و بالغ بر ۳۳۰۰ سایت راه‌اندازی کرده‌ایم که از این میان ۱۱۰۰ سایت در تهران بوده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همچنین عنوان کرد: راه‌اندازی نسل سوم ارتباطی (۳G)، تغییر و تعویض آنتن و تجهیزات و خود BTS‌ها قطعا برای مدتی تغییراتی در شبکه ایجاد می‌کند و با توجه به سرعت بالای توسعه، وزیر ارتباطات از ما خواست سرعت توسعه را کاهش دهیم و برهمین اساس از دی‌ماه سرعت توسعه را کاهش داده‌ایم و شبکه ما به حالت عادی بازگشته است.

صدوقی در پاسخ به این سؤال که پیش‌تر وزیر ارتباطات اینگونه اعلام کرده بود که همراه اول قول داده است اختلالات خود را تا دهم اسفند‌ماه برطرف کند، توضیح داد: طبق آمارهای موجود از دی‌ماه شبکه ما به حالت عادی بازگشته است.

به عبارت دیگر اوج توسعه ما در ماه‌های شهریور تا آذر بوده است.

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی کشور در ادامه‌ صحبت‌های خود به مناطق مهمی که برای توسعه شبکه در تهران جزو اولویت‌های همراه اول بوده اشاره کرد و گفت: منطقه‌ای که نوسازی آن در ابتدای کار صورت گرفت محدوده یادگار امام (ره)، بلوار کشاورز و بزرگراه امام علی (ع) بود چراکه بخش عمده‌ای از مراکز و سازمان‌ها در این محدوده قرار دارند که البته نوسازی این منطقه نیز مسائل خاص خود را به دنبال داشت.

وی همچنین متذکر شد: اما این‌که بحث اختلالات را اغلب مسئولان از همراه اول سؤال می‌کنند به آن دلیل است که اغلب مدیران سیم‌کارت همراه اول دارند و کوچک‌ترین تغییر را مشاهده می‌کنند.

حتی در زمان ثبت نام برای هدفمندی یارانه‌ها نیز ۸۲ درصد شماره‌های اعلام شده شماره‌های همراه اول بوده است.

او ادامه داد: به همین دلیل با توجه به این‌که ضریب نفوذ اپراتور اول در میان مدیران تقریبا ۱۰۰ درصد و در میان خانواده‌ها بالای ۸۰ درصد است، قطعا تبعات نوسازی شبکه بیشتر نمود دارد، اما بررسی‌های صورت گرفته ما گویای آن است که حتی در ایام توسعه کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه ما بهتر از اپراتورهای رقیب بوده است.

صدوقی ادامه داد: برای ارائه‌ ۳G لازم است تنظیماتی برای سیم‌کارت صورت بگیرد، اما شبکه نسل سه ما در ابتدا یکپارچه نبود و همین موضوع باعث قطع مکالمه می‌شد.

به هر حال برخی مشکلات به دلیل سرعت بالای توسعه در ماه‌های اول ارائه‌ خدمات نسل سه پیش آمد که اکنون با کاهش سرعت توسعه شبکه این مشکل برطرف شده و اکنون شبکه ما کاملا پایدار بوده و در ایام نوروز کوچک‌ترین مشکلی در شبکه نداشتیم و بیش از ۶۰۰ هزار مشترک اپراتورهای دیگر هم از خدمات رومینگ‌ها استفاده کردند و بدین ترتیب در لحظه به بیش از ۶۰۰ هزار مشترک سرویس دادیم.
کد مطلب: 35607
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام