۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳

عدم تمایل سازمان‌های دولتی خاورمیانه به خدمات ابری

ایتنا - به گفته مدیران منطقه‌ای گارتنر، سازمان‌های دولتی خاورمیانه هنوز تمایل زیادی به استفاده از سرویس‌های ابری ندارند.
عدم تمایل سازمان‌های دولتی خاورمیانه به خدمات ابری


مرکز تحقیقاتی گارتنر در تازه‌ترین گزارش خود توضیح داد سازگاری سازمان‌های دولتی با خدمات عمومی یا چندگانه ابری در پایین‌ترین سطح خود طی سه سال گذشته به سر می‌برد و منطقه خاورمیانه تمایل چندانی برای استفاده از آن ندارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، مطالعه گسترده‌ای که مرکز تحقیقاتی گارتنر روی مدیران اطلاعاتی سراسر جهان انجام داد این مسئله را ثابت کرد که سازمان‌های دولتی در خارج از منطقه خاورمیانه مشکلات فراوانی با سیستم‌های قدیمی خود دارند و استراتژی‌های جدید خود را سازگاری با فناوری‌های ابری تعریف کرده‌اند.

این در حالی است که منابع ابری چندگانه به یکی از ابزارهای کاربردی در سازمان‌های آمریکایی تبدیل شده‌اند.
اما گارتنر در بررسی‌های خود روی مدیران اطلاعاتی در سازمان‌های دولتی این کشور متوجه شد که خدمات پردازش ابری تنها برای تعداد کمی از این سازمان‌ها اولویت نخست محسوب می‌شود.

این شرایط به صورت مشابه در خاورمیانه هم دیده می‌شود و به گفته مدیران منطقه‌ای گارتنر، سازمان‌های دولتی خاورمیانه هنوز تمایل زیادی به استفاده از سرویس‌های ابری ندارند.

 

برخلاف پیشرفت‌های قابل ملاحظه در حوزه خدمات پردازش ابری منطقه، سرویس‌های ابری عمومی بیشترین سازگاری را با سازمان‌های دولتی داشته‌اند و صنایع مختلف فقط این بخش از خدمات ابری را مورد توجه قرار می‌دهند.

بسیاری از سازمان‌های دولتی مستقر در منطقه خاورمیانه هنوز بودجه‌های قابل ملاحظه برای راه‌اندازی مراکز داده اختصاصی را در نظر می‌گیرند و نظر آنها در مورد استفاده از خدمات پردازش ابری مثبت نیست.

«بیسواجیت ماهاپاترا» مدیر تحقیقات گارتنر در منطقه خاورمیانه گفت: «پس از آنکه سازگاری با خدمات ابری عمومی به صورت موفقیت آمیز در خاورمیانه مشاهده شود، می‌توانیم توسعه خدمات ابری چندگانه در منطقه را هم پیش‌بینی کنیم. این اتفاق دستکم تا سال ۲۰۱۸ محقق نمی‌شود.»
 
کد مطلب: 35606
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام