۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱

کوچکترین گجت دنیا ساخته شد

کنترل تبلت یا تلفن با ناخن
ایتنا- محققان موفق به ساخت گجت متفاوتی شده اند که روی ناخن قرار گرفته و با کمک آن می توان به کنترل تبلت یا تلفن های همراه پرداخت.
کوچکترین گجت دنیا ساخته شد




به گزارش ایتنا از مهر، محققان دانشگاه MIT در جدیدترین اختراعات خود موفق به ساخت برد الکتریکی متمایزی شده‌اند که بسیار کوچک بوده و روی ناخن قرار گرفته و به کاربران اجازه می دهد تا اسمارت‌فون و لپ‌تاپ‌های خود را از راه دور کنترل کنند.


Cindy Hsin-Liu Kao و Artem Dementyev دو محقق دانشگاه MIT هستند که در حال فعالیت بر برد الکتریکی متفاوتی هستند که آن را NailO نامیده‌اند. این گجت روی ناخن قرار گرفته و فضای بسیار محدودی را اشغال می‌کند. این گجت با عنوان کوچک‌ترین گجتی نام گرفته که تاکنون عرضه شده است.

NailO از طرح های مختلفی برخوردار است و کاربران می توانند آن را با لباس های مختلف یا طرح های مختلف هماهنگ کنند.
با استفاده از این گحت ساده بدون اینکه کسی به بودن آن پی ببرد، می توان کامپیوتر یا اسمارت‌فون را کنترل کرده و به ارسال پیامک پرداخت یا حتی ایمیل‌های خود را چک کرد.

این گجت از چندین سخت‌افزار بسیار ریز تشکیل شده که قادر به انتقال اطلاعات و داده‌ها با کمک بلوتوث به سایر دستگاه‌ها از جمله پی.سی و اسمارت‌فون است.

از قابلیت های این پد بلوتوثی می توان به مواردی مانند تغییر موسیقی در حال پخش، کنترل پیام های صوتی یا متنی، پحش ویدئو و ... را نام برد. این گجت از یک میکروکنتلر، رادیو بلوتوثی، آنتن، حسگر لمسی خازنی و یک باتری تشکیل شده است.
کد مطلب: 35598
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام