۴
۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷

اختلال بی‌سابقه وایبر در ایران

ایتنا- در روزهای اخیر کندی سرعت اینترنت در وایبر اعتراض کاربران را به همراه داشته است.
اختلال بی‌سابقه وایبر در ایران


کاربران نرم‌افزار ارتباطی وایبر طی روزهای گذشته با کاهش شدید سرعت این نرم‌افزار و اختلالات متعدد آن مواجه شدند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طی روزهای پایانی هفته گذشته کاربران برخی شبکه‌های اجتماعی موبایل با کندی‌ نسبی مواجه شدند اما این اختلالات در نرم‌افزاری مانند وایبر به نقطه اوج خود رسیده و در نهایت شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بسیاری از کاربران این شبکه نه تنها در ارسال فایل‌های تصویری خود ناکام ماندند بلکه برای انتشار متن‌های خود نیز به سختی افتاده و در موارد متعدد پس از تلاش‌های چند باره و با ساعت‌ها وقفه موفق به انجام این کار شدند.

البته کندی و اختلال شبکه‌های ارتباطی موبایل موضوع جدیدی نیست و از زمان آغاز به کار این شبکه‌ها و گسترش آنها در میان کاربران ایرانی، چندین بار این اختلالات مشاهده و رسانه‌ای شده است اما می‌توان گفت حجم این اختلالات و دایره فراگیری آنها به شدت تعطیلات هفته گذشت نبوده است.

پیش از این از سوی مسئولان وزارت ارتباطات معمولا اینگونه اعلام می‌شد که این کندی‌ها برعهده خود شرکت ارائه کننده خدمات است و دولت در این موضوع نقشی نداشته است اما بررسی سایت رسمی وایبر نشان داد که طی روزهای گذشته این نرم‌افزار اختلالی نداشته است.

تاکنون شرکت ارتباطات زیرساخت کشور به عنوان متولی دولتی بخش زیرساخت توضیحی در این زمینه ارائه نکرده است، اما در پیگیری بیشتر این موضوع از وزارت ارتباطات، محمدرضا فرنقی زاد - مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه - گفت: در ارتباط با دسترسی مشترکان به شبکه‌های اجتماعی موبایل، وزارت ارتباطات هیچگونه تغییر و محدودیتی اعمال نکرده است.
کد مطلب: 35576
نام شما
آدرس ايميل شما


علی
feedback
United States
سلام

وایبر نه تنها کند شده، بلکه قطعی مداوم داره، در اصل کندی ها واسه همینه، چون وایبر ارتباطش با سرور دائما قطع و وصل میشه. مشکل هم از زیرساخته، دوستان من هم در شهرهای مختلف و آی اس پی های متفاوت همین مشکلو دارن. مشکلی که جدیدا ایجاد شده بر روی بازی کلش هم تاثیر گذاشته و ارتباطش با قطعی و وصلی زیاد همراه هستش. در نتیجه مشخصا مشکل را سازمان زیرساخت ایجاد کرده.
feedback
Iran, Islamic Republic of
و البته این سوال مهم همچنان بی جواب می ماند:



چه کسی پاسخگو است؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
تو این مملکت خیلی دنبال پاسخگو نگرد، سرت زیر آب می ره یهو
feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر از زیر ساخت باشه باید همه چی مشکل داشته باشه ،مشکل از وایبر هست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام