۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱

آمازون برای نخستین بار درآمد مرکز خدمات ابری خود را اعلام می‌کند

ایتنا - بخش «دیگر درآمدها» در شرکت آمازون که AWS را هم شامل می‌شود طی سال 2014 میلادی 5.6 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.
آمازون برای نخستین بار درآمد مرکز خدمات ابری خود را اعلام می‌کند


بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان برای نخستین بار در تاریخ فعالیت‌های خود قصد دارد گزارش مالی جامع مربوط به مرکز توسعه خدمات پردازش ابری موسوم به Amazon Web Services یا همان AWS را منتشر کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فوربز، دور از ذهن نیست که این مرکز هم‌اکنون درآمد چند میلیارد دلاری را از آن خود می‌کند و به بزرگ‌ترین و پردرآمدترین واحد کسب و کار آمازون تبدیل شده است.

در همین زمان مایکروسافت تصمیم گرفته است گزارش جامعی از واحد ویژه خود در حوزه خدمات پرازش ابری را به انتشار برساند که البته این مرکز هم طی چند سال اخیر بخش اعظم درآمدهای غول نرم‌افزاری جهان را تامین کرده است.

وسعت فعالیت‌ و میزان درآمدهای AWS طی چند سال اخیر سوژه اصلی کارشناسان فناوری بوده است و تمامی آنها گمانه‌زنی‌های فراوان در این زمینه انجام داده‌اند.
بانک مرکزی هلند به تازگی پیش‌بینی کرد که این کسب و کار در سال ۲۰۱۵ میلادی درآمدی بالغ بر ۶ میلیارد دلار خواهد داشت.

 

چند سال قبل مرکز سرمایه‌گذاری Macquerie Capital تخمین زده بود که واحد AWS در شرکت آمازون طی سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۸.۸ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند که این رقم از درآمد ۶.۲ میلیارد دلاری آن در سال ۲۰۱۴ بیشتر است.

البته باید توجه داشت که پیش‌بینی‌های بانک هلند به حقیقت نزدیک‌تر است.
این روزها زمانی که شرکت آمازون گزارش مالی خود را منتشر می‌کند، درآمدهای AWS را در بخش «دیگر درآمدها» اعلام می‌کند که این بخش قسمت‌های مختلف شرکت که به صورت مستقیم به آنها اشاره نشده است را شامل می‌شود.

بخش «دیگر درآمدها» در شرکت آمازون طی سال ۲۰۱۴ میلادی ۵.۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که این رقم نسبت به درآمد ۳.۹۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۳ رشد ۴۲ درصدی را نشان داد و البته از درآمد ۲.۵۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۲ هم ۱۲۲ درصد بیشتر بود.
 
کد مطلب: 35564
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Canada
8.8 میلیارد دلار چندین برابر بودجه وزارت خونه های ایران
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام