۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷

Chrome گوگل هنوز هم از ویندوز XP پشتیبانی می‌کند

ایتنا - گوگل گفت کاربران Chrome همچنان می‌توانند روی سیستم‌عامل ویندوز XP به‌روزرسانی‌های جدید را در اختیار بگیرند.
Chrome گوگل هنوز هم از ویندوز XP پشتیبانی می‌کند


به طور دقیق نمی‌توان گفت که در حال حاضر چه تعداد از کاربران جهانی هنوز هم سیستم عامل ویندوز XP را مورد استفاده قرار می‌دهند. اما گوگل تصمیم دارد هنوز هم این افراد را تحت پوشش خود قرار دهد و طی آخرین تلاش خود اعلام کرده است که مرورگر اینترنتی Chrome تا پایان سال جاری میلادی همچنان از این افراد پشتیبانی می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، شرکت گوگل از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بود پایان ماه جاری میلادی به پشتیبانی از مرورگر اینترنتی Chrome روی سیستم عامل ویندوز XP پایان دهد.
این زمان دقیقا یک سال پس از آن است که مایکروسافت به‌روزرسانی‌های رایگان برای این نسخه از سیستم‌عامل رایانه‌ای خود را متوقف کرد.

اما گوگل روز گذشته اظهار داشت که کاربران مرورگر اینترنتی Chrome همچنان می‌توانند روی سیستم عامل ویندوز XP به‌روزرسانی‌های جدید را در اختیار بگیرند تا پشتیبانی‌های امنیتی گوگل همچنان برای آنها ارائه شود.

گوگل که این روزها به یکی از سرسخت‌ترین رقبای مایکروسافت تبدیل شده است تصمیم دارد Chrome را در این سیستم عامل بازنشسته پشتیبانی کند. زیرا همچنان میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان این سیستم عامل را روی رایانه‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

این تعداد کاربر بسیار قابل ملاحظه به نظر می‌رسد و گوگل در بیانیه اخیر خود اعلام کرده است که اگر آنها سیستم عامل ایمن ندارند، دست‌کم می‌توانند مرورگر اینترنتی ایمن را مورد استفاده قرار دهند.

«مارک لارسون» مدیر گروه مهندسی Chrome گوگل در این خصوص گفت: «ما به این مسئله واقفیم که هر کاربر به راحتی نمی‌تواند فعالیت‌های خود را به سیستم عامل جدید انتقال دهد. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هنوز هم به صورت روزانه از ویندوز XP استفاده می‌کنند. ما می‌خواهیم این افراد گزینه‌ای پیش‌رو داشته باشند تا بتوانند با ایمنی کامل روی سیستم عامل ناامن خود از مرورگر اینترنتی Chrome استفاده کنند و پشتیبانی کامل ما را در اختیار بگیرند.»
 
کد مطلب: 35563
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
طفا بگید در حال حاضر کردوم مرورگر از یندوز اکس پی پشتیبانی میکنه توی این تاریخ
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام