کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اروپا گوگل را به نقض قوانین ضدانحصار متهم کرد

خبرگزاری فارس , 26 فروردين 1394 ساعت 13:07

ایتنا- درصورت ثابت شدن اتهامات گوگل به نقض قوانین ضد انحصار گوگل مجبور به پرداخت جریمه سنگینی خواهد شد.




کمیسیونر ضدانحصار اروپا امروز رسما گوگل را به نقض قوانین ضدانحصار متهم کرد. بر این اساس جستجوگر گوگل کاربران را به سمت سایت‌هایی هدایت می‌کند که محصولات این شرکت را می‌فروشند.


به گزارش ایتنا از فارس، مارگارت وستاگر کمیسیونر اروپایی ناظر بر موضوعات ضدانحصار پیش از سفر به واشنگتن برای گفتگو با تعدادی از وکلای فعال در این زمینه اظهارات فوق را بر زبان آورد.

این تحول نقطه عطفی در تحقیقات پنج ساله کمیسیون اروپا در زمینه انحصارطلبی تجاری گوگل محسوب می‌شود و نشان می‌دهد تلاش‌های گوگل برای اقناع اروپائیان به نتیجه نرسیده است.

در صورت نهایی شدن این اتهامات گوگل مجبور به پرداخت جریمه سنگینی خواهد شد که شاید از مرز شش میلیارد دلار هم بگذرد و همچنین باید تغییرات اساسی در فعالیت‌های تجاری خود به وجود آورد.

فعلا به گوگل ۱۰ هفته فرصت داده شده تا به این اتهامات پاسخ دهد و احتمالا برای تصمیم‌گیری نهایی هنوز به یک سال زمان نیاز است.

در حالی که گوگل توسط ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها به عنوان موتور جستجوی برتر به کار گرفته می‌شود، این رقم در قاره اروپا به ۹۰ درصد می‌رسد و همین مساله باعث شده حتی شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و یلپ گوگل را به سوءاستفاده از قدرتش برای بازاریابی و فروش محصولاتش متهم کنند. این شرکت هنوز در مورد اتهامات تازه اظهار نظر نکرده است.


کد مطلب: 35542

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35542/اروپا-گوگل-نقض-قوانین-ضدانحصار-متهم

ايتنا
  https://www.itna.ir