۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳

آمار بيشترين وقوع جرايم سایبری

برداشت غيرمجاز و سرقت اينترنتي
ایتنا- بالاترين بي‌احتياطي در سرقت‌هاي اينترنتي لو رفتن و يا در اختيار قرار دادن رمز دوم کارت است.
آمار بيشترين وقوع جرايم سایبری


پلیس فضای تبادل اطلاعات اعلام کرد: برداشت‌هاي غيرمجاز و سرقت‌هاي اينترنتي بيشترين آمار وقوع جرائم در حوزه فضاي مجازي را به خود اختصاص داده است.


به گزارش ایتنا از مهر، سرهنگ حسين رضايي رئيس پليس فتا استان يزد، برداشت‌هاي غيرمجاز و سرقت‌هاي اينترنتي را بيشترين آمار وقوع در حوزه جرائم فضاي مجازي برشمرد و ادامه داد: بالاترين بي‌احتياطي در سرقت‌هاي اينترنتي لو رفتن و يا در اختيار قرار دادن رمز دوم کارت است.

وي خطاب به شهروندان افزود: رمزهاي بانکي را به صورت روز مره تغيير دهيد و در اختيار کسي قرار ندهيد همچنين كارت بانكي خود را متصل به پيامک کنيد؛ در پرداخت‌هاي الکترونيکي به درگاه‌هاي بانکي توجه داشته باشيد جعلي نباشند.

رضايي ادامه داد: يکي از مواردي که متاسفانه افراد سودجو جهت انجام فعاليت‌هاي مجرمانه خود از آن سود مي‌برند دستگاه‌هاي خودپرداز است، در اين روش اين افراد با استفاده از چرب زباني و شيوه‌هاي مختلف رواني، شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد را فريب داده و به بهانه واريز پول به کارت يا حساب‌هاي بانکي، مالباختگان را پاي دستگاه خودپرداز کشانده و با شيوه‌هاي مختلف اهداف خود را عملي مي‌كنند.

وي داشتن چندين کارت بانکي در جيب هر ايراني را نشانه استقبال خوب کاربران از بانکداري الکترونيک دانست و گفت: اين کارت‌ها داراي مزاياي بسياري از جمله دسترسي به خدمات بانکي در زمان‌هاي مختلف،کاهش هدر رفت زمان و هزينه، کاهش نيروي انساني جهت انجام امور بانکي و.... را براي کاربران اين حوزه فراهم آورده که در مجموع افزايش ضريب امنيت و اطمينان هموطنان را در پي خواهد داشت.

رئيس پليس فتا استان يزد رعايت نکات امنیتی را باعث به حداقل رسيدن کلاهبرداري از طريق دستگاه ATM دانست و يادآور شد: جهت دريافت وجه تنها دادن شماره حساب و يا شماره کارت به فرد واريز کننده کفايت مي‌کند و نيازي به دادن رمز اول و دوم،CVV۲، تاريخ انقضا و ... نيست.

سرهنگ رضايي تصريح كرد:کارت عابر خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد و در صورت مفقودي در اسرع وقت با شعبه بانک صادرکننده کارت تماس گرفته و يا از طريق اينترنت ‌بانک يا تلفن ‌بانک نسبت به مسدود کردن و باطل کردن کارت به منظور پيشگيري از هر گونه سوءاستفاده اقدام کنید.
کد مطلب: 35485
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام