کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدهزار سند مربوط به ترور آبراهام لینکلن آنلاین شد

خبرگزاری فارس , 23 فروردين 1394 ساعت 14:03

ایتنا- به مناسبت سالگرد ترور لینکلن، مجموعه گسترده‌ای از اسناد مربوط به وی در اینترنت در دسترس قرار گرفته است.




به مناسبت صدوپنجاهمین سالگرد ترور آبراهام لینکلن رئیس جمهور مخالف برده‌داری در آمریکا، مجموعه گسترده‌ای از اسناد مربوط به وی و جنگ داخلی آمریکا در اینترنت در دسترس قرار گرفته است.


به گزارش ایتنا از فارس، اسناد مذکور از طریق سایت اینترنتی papersofabrahamlincoln.org قابل دسترس است.

طراحان این سایت هدف از راه‌اندازی آن را شناسایی، تصویربرداری و یادداشت نویسی از تمامی اسناد مربوط به لینکلن و انتشار کل اسنادی دانسته‌اند که توسط خود لینکلن یا در ارتباط با او در دوره زندگیش به وجود آمده‌اند.

لینکلن در سال ۱۸۰۹ متولد شد و در سال ۱۸۶۵ در تئاتر فورد در شهر واشنگتن توسط طرفداران برده‌داری ترور شد.

طرح یاد شده با همکاری آژانس حفظ آثار تاریخی ایلینویز و موزه و کتابخانه ریاست جمهوری آبراهام لینکلن به مرحله اجرا درآمده و دانشگاه ایلینویز هم از آن حمایت کرده است.

تعداد دقیق اسنادی که در قالب این طرح جمع آوری شده ، ۹۹۵۲۵ سند است که فعلا ۶۷ هزار مورد از آنها بر روی ۴۰ ترابایت حافظه ذخیره شده و از طریق سرورهای دانشگاه ایلینویز در دسترس قرار گرفته است.

قرار است ظرف پنج سال آینده ظرفیت حافظه اختصاص یافته به ذخیره این اسناد تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

تکمیل این طرح به دو تا چهار سال زمان نیاز دارد و در آن زمان جستجوی عمیق و پیشرفته این اسناد ممکن می‌شود. فعلا برای دسترسی سریع به این اسناد سایت http://papersofabrahamlincoln.dataformat.com/ هم قابل استفاده است.

گفتنی است برخی از این تصاویر، نامه‌ها و یادداشت‌ها قبلا از طریق کتابخانه کنگره آمریکا در دسترس بوده‌اند و برخی نیز برای اولین بار در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.


کد مطلب: 35467

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35467/صدهزار-سند-مربوط-ترور-آبراهام-لینکلن-آنلاین

ايتنا
  https://www.itna.ir