کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصمیمات اپراتورهای موبایل برای سال94

خبرگزاری ايسنا , 22 فروردين 1394 ساعت 13:39

ایتنا- یکی از برنامه‌های مهم همراه اول نوسازی بخش core و لایه سرویس بود.




اپراتورهای مختلف ارتباطی کشور برای سال 1394 برنامه ریزی‌های متعددی صورت داده و به طور عمده تمرکزشان را بر گسترش شبکه 3G و 4G گذاشته‌اند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره اقدامات سال گذشته این شرکت از بازسازی بیش از 4000 سایت نسل دو و 3300 سایت نسل 3 و 4 خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم همراه اول نوسازی بخش core و لایه سرویس بود که به این منظور در دو سال قبل بالغ بر 3200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته و در سال جاری نیز رقمی بالغ بر 2500 میلیارد برای آن در نظر گرفته شده است.

وی همچنین یادآور شد: طبق برنامه‌های موجود در سال جاری نیز حدود 2000 سایت جدید به مجموعه همراه اول افزوده خواهد شد.

به گفته صدوقی شرکت همراه اول برای تسریع عملیات توسعه خود در سال گذشته بالغ بر 1200 میلیارد وام دریافت کرده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همچنین یادآور شد: در حوزه خدمات ارزش افزوده نیز در سال گذشته این شرکت حدود 963 میلیارد تومان درآمدزایی داشته که از این رقم بخشی از آن سهم شرکت‌های خصوصی بوده است.

وی در پایان نیز یادآور شد: در قالب فاز اول توسعه نسل سه و چهار در شبکه همراه اول 5000 سایت خریداری شده که از این میزان 3300 سایت تاکنون راه‌اندازی شده است.

مصرف روزانه 200 ترابایت دیتا در شبکه اپراتور دوم
مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی نیز از مصرف روزانه 200 ترابایت داده در شبکه ایرانسل خبر داد.

علی‌رضا قلمبر دزفولی اظهار کرد: اپراتور دوم تاکنون در بیش از 200 شهر کشور به ارائه‌ی 3G پرداخته که این رقم تا پایان سال جاری به 500 شهر خواهد رسید.

علاوه بر این اکنون 50 شهر کشور هم به شبکه 4G دسترسی دارند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این رقم تا پایان سال جاری به 120 شهر خواهد رسید.

وی همچنین اظهار کرد: تعداد مصرف‌کنندگان دیتا در شبکه ایرانسل ظرف سه ماه گذشته به 20 میلیون مشترک رسیده است.

دزفولی با اشاره به سرعت داده در نسل‌های مختلف ارتباطی یادآور شد: اکنون برای ارائه‌ی سرویس‌های صوتی و تصویری در نظر گرفته شده با شرکت‌های مختلفی همکاری داریم و تلاش می‌کنیم تمام پارامترهای کیفی شبکه در حد استاندارد باقی بماند.

مدیرعامل ایرانسل همچنین یادآور شد: ایرانسل تلاش دارد مصرف روزانه دیتای مشترکان خود را تا مرز 500 ترابیات افزایش دهد .

وی در عین حال عنوان کرد: اپراتور دوم به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از 19 میلیارد تومان درآمد برای دولت داشته که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 22 الی 23 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

مدیر عامل اپراتور دوم همچنین متذکر شد: ادعای ما آن است در تحقق شبکه ملی اطلاعات لایه دسترسی ما فراهم شده و زیرساخت‌های لازم جهت ارائه‌ خدمات دولت همراه نیز فعال شده است.

مدیرعامل ایرانسل در پایان از پیش‌بینی سرمایه گذاری 5.5 میلیارد دلاری برای توسعه فناوری‌های نسل سه و چهار طی سال ۹۴ خبر داد و گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده توسط این پروژه 1.3 میلیارد دلار بوده که با ارائه برخی فناوری‌های جدید مثل TD LTE افزایش پیدا خواهد کرد.

مصرف روزانه 55 ترابایت داده در رایتل
مدیر عامل اپراتور سوم نیز برای سال 1394 افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش رایتل را از جمله اهداف مهم این شرکت برشمرده و اظهار کرد: تا پایان سال 1394 براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 407 شهر کشور تحت پوشش شبکه رایتل در خواهد آمد.

مجید صدری همچنین اظهار کرد: در اسفند‌ماه سال 1392 شبکه رایتل حدود یک میلیون و 680 هزار سیم‌کارت فروخته شده داشت که این رقم در پایان سال قبل به پنج میلیون سیم‌کارت رسید که رشد 213 درصدی به دنبال داشت.

به گفته وی در سال جاری نیز اپراتور سوم در نظر دارد تا تعداد سیم‌کارت‌های خود در بازار را به 10 میلیون سیم‌کارت فروخته شده افزایش دهد.

مدیر عامل رایتل همچنین یادآور شد: تا پایان اسفند‌ماه 1392 تعداد مشترکان فعال رایتل حدود یک میلیون بود که این رقم در سال 1393 به بالغ بر سه میلیون مشترک رسید و در سال جاری امید می‌رود رایتل بیش از هفت میلیون مشترک داشته باشد.

صدری تاکید کرد: اپراتور سوم در سال گذشته بیش از 39 سرویس برای کاربران خود تعریف کرده که اغلب این سرویس‌ها بر روی شبکه داخلی نصب شده‌اند.

همایش یک روزه «سیاست‌ها، برنامه‌ها و انتظارات از بخش فاوا» روز چهارشنبه در وزارت ارتباطات برگزار شد و در قالب آن معاونان مختلف وزیر ارتباطات به ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌ شرکت‌های خود برای سال جاری و ارائه گزارش و عملکردی از سال قبل پرداختند.


کد مطلب: 35440

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35440/تصمیمات-اپراتورهای-موبایل-سال94

ايتنا
  https://www.itna.ir