کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خودروهای بدون راننده سرنشینان را بیمار می‌کنند

خبرگزاری فارس , 22 فروردين 1394 ساعت 12:21

ایتنا- مسلما خودروهای بدون راننده مشکلاتی را نیز با خود به همراه دارند.




اگر بی‌صبرانه منتظر از راه رسیدن خودروهای بدون نیاز به راننده هستید، بهتر است در تصوراتتان تجدید نظر کنید، زیرا این خودروها مشکلاتی را نیز به همراه می‌آورند.


به گزارش ایتنا از فارس، گروهی از محققان معتقدند این خودروها احتمال ابتلای سرنشینانشان را به برخی بیماری‌های ناشی از جابجایی و تحرک افزایش می‌دهند، زیرا مسافران خودروهای خودکار کنترلی بر نحوه جابجایی آنها ندارند و همین مساله مشکلاتی را به همراه می‌آورد.

از سوی دیگر حرکت خودکار خودروهای یاد شده باعث تحرک بیش از حد مسافران آنها و اقداماتی می‌شود که افراد معمولا در یک خودرو انجام نمی‌دهند و همین مساله نیز خطراتی را به همراه می‌آورد.

مایکل سیواک یکی از این محققان است که می‌گوید به هم خوردن مکرر تعادل سرنشینان خودروهای خودکار و تغییر مکرر داده‌های بصری دریافتی آنها، عدم امکان پیش‌بینی مسیر حرکت و کنترل اندک آنها بر مسیر جابجایی‌ها بر روی اعضای بدن سرنشینان خودروهای بدون راننده تاثیر منفی می‌گذارد و ممکن است آنها را بیمار کند.

گزارشی که در این زمینه از طریق بررسی شرایط ۳۲۵۵ بزرگسال در شش کشور تهیه شده نشان می‌دهد که ۶ تا ۱۰ از آمریکایی‌های استفاده کننده از خودروهای خودکار با مشکل بیمارهای ناشی از حرکت این خودروها دست به گریبان بوده‌اند.

بر اساس برآوردهای به عمل آمده ۵۳ درصد هندی‌ها، ۴۰ درصد چینی‌ها، ۳۷ درصد آمریکایی‌ها، ۳۰ درصد استرالیایی‌ها، ۲۸ درصد بریتانیایی‌ها و ۲۶ درصد ژاپنی‌ها در صورت استفاده از چنین خودروهایی ممکن است با مشکل مواجه شوند.

متداول‌ترین مشکل استفاده از این خودروها حالت تهوع است. زیرا سرنشینان آنها نمی‌توانند حرکات خودرو را پیش بینی کرده و بدن آنها دائما در برابر جابجایی‌ها غافلگیر می‌شود و در نتیجه مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

ساده‌ترین راه حل مشکل عدم جابجایی و تحرک زیاد سرنشینان در خودروهای خودکار است.


کد مطلب: 35435

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35435/خودروهای-بدون-راننده-سرنشینان-بیمار-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir