۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱

مراقب پيامك هاي برنده شدن در قرعه کشی باشید

ایتنا-پلیس فتا : به هیچ عنوان اطلاعات مربوط به کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
مراقب پيامك هاي برنده شدن در قرعه کشی باشید


پلیس فتا از شهروندان خواست مراقب پيامك‌ها و تماس‌هاي تلفني با عنوان برنده شدن در قرعه كشي و يا مسابقات گوناگون باشند و به هيچ عنوان اطلاعات مربوط به كارت خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.


به گزارش ایتنا از مهر، سرهنگ حبيب الله رجبلي رئيس پليس فتا استان گلستان در این باره گفت: افراد کلاهبردار با هدف بدست آوردن اطلاعات حساب بانکي افراد و دست يابي به موجودي حساب آنها اقدام به ارسال پيامک و تماس تلفني با عنوان برنده شده در قرعه کشي يا مسابقات گوناگون مي‌کنند.

در اين روش مجرم سعي در اغفال شخص قرباني جهت رسيدن به مقاصد خويش دارد.

وي افزود: در روشي ديگر مجرم، فرد قرباني را پس از کشاندن به پاي دستگاه عابر بانک ، از وي مي‌خواهد با انتخاب منوي انگليسي اقدام به فعال کردن حساب ارزي کرده و سپس فرد را در جهت اقدامات بعدي که نهايتا نتيجه آن انتقال وجه از حساب قرباني به حساب مجرم مي‌شود راهنمایی می‌کند.

سرهنگ رجبلي تصريح كرد: اکثر ارگان‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌هايي که اقداماتي از قبيل مسابقه و يا قرعه کشي اجرا مي‌کنند داراي پايگاه‌هاي اينترنتي هستند و لذا براي اطمينان بيشتر بهتر است صحت موضوع را جستجو كرد.

وي تاكيد كرد: جهت واريز و انتقال هر مبلغي به حساب شما بجز شماره حساب يا شماره كارت اعتباري، نياز به هيچ مشخصات ديگري نیست.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه کارت بانکي در حکم پول توي جيب شماست، از مردم خواست از کارت خود مراقبت کرده و هرگز اطلاعات كارت اعتباري خود را در اختيار افراد غير قرار ندهند.

وي با اشاره به شيوه‌هاي دسترسي كلاهبرداران به و برداشت‌هاي غيرمجاز گفت: فرد کلاهبردار اگر چهار آيتم شماره حساب، رمز دوم ، CVV2 و تاريخ انقضاء کارت از اطلاعات حساب فرد قرباني را به دست بياورد، از طريق اينترنت اقدام به برداشت و يا جابجائي موجودي حساب قرباني مي‌کند.

رئيس پليس فتا گلستان در پايان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.
کد مطلب: 35433
نام شما
آدرس ايميل شما


اورانوس
feedback
Iran, Islamic Republic of
اخبار این سایت خیلی خوب است. ومی تواند بهتر هم باشد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام