۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
کاهش پیش‌بینی‌های گارتنر نسبت به قبل

درآمد ۴۸ تریلیون دلاری صنعت‌ جهانی IT طی سال ۲۰۱۵

ایتنا - تا پایان سال 2015 درآمد جهانی بازار نرم افزارهای سازمانی با رشد 2.3 درصدی به 320 میلیارد دلار می‌رسد.
درآمد ۴۸ تریلیون دلاری صنعت‌ جهانی IT طی سال ۲۰۱۵


مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی‌های خود برای درآمد کلی بازار جهانی IT در سال ۲۰۱۵ را تغییر داد و اعلام کرد مجموع پول‌های پرداخت شده در این صنعت طی سال جاری میلادی با کاهش قابل ملاحظه نسبت به سال قبل ۴۸ تریلیون دلار خواهد بود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، گفته شده است که افزایش ارزش پولی دلار آمریکا در مقابل بسیاری از پول‌های رایج جهان بیشترین تاثیر را طی یک سال آینده در این زمینه برجا می‌گذارد.

گارتنر با کاهش رقم پیش‌بینی‌های خود اعلام کرد که درآمد کلی صنعت IT جهان طی سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به سال قبل رشد ۱.۳ درصدی را تجربه می‌کند که این رقم از رشد ۲.۴ درصدی که پیش‌تر تعیین شده بود کمتر است.

بر این اساس، در حالی که سال گذشته بخش تولید مراکز داده در مجموع موفق شده بود ۳.۷۱ تریلیون دلار درآمد کسب کند، این رقم پایان سال جاری به ۳.۶۶ تریلیون دلار می‌رسد.

«دیوید لاولاک» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «ما از این اتفاق به عنوان یک سقوط بزرگ یاد نمی‌کنیم. این هم یک جریان برای صنعت IT است. رشد سریع ارزش دلار آمریکا در ماه‌های گذشته بیشترین تاثیر را در این زمینه برجا گذاشت و همچنان این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.»

 

لاولاک همچنین توضیح داد که اگر تغییرات نرخ ارز را در نظر نگیریم، رشد درآمدهای صنعت جهانی IT طی سال ۲۰۱۵ نسبت به سال قبل از آن ۳.۱ درصد خواهد بود.

بر اساس این گزارش، بخش تولید دستگاه‌های الکترونیکی امسال ۶۸۵ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند که نسبت به سال قبل کاهش ۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

برای بخش سیستم‌ها و مراکز داده امسال ۱۴۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود که این رقم گویای رشد ۰.۴ درصدی در این زمینه است.

همچنین، درآمد جهانی بازار نرم افزارهای سازمانی امسال با رشد ۲.۳ درصدی به ۳۲۰ میلیارد دلار می‌رسد و بخش خدمات IT با رشد ۰.۷ درصدی درآمدی بالغ بر ۹۴۲ میلیارد دلار را تجربه می‌کند.
 
کد مطلب: 35422
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام