۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۶

کشف رسوایی مالی در برزیل به کمک بلک‌بری

ایتنا- مسئولان دادگاه ویژه برزیل موفق شدند تا با همکاری با شرکت کانادیی بلک‌بری پرده از یک رسوایی مالی و اختلاصی عظیم در زمینه فروش نفت بردارند.
کشف رسوایی مالی در برزیل به کمک بلک‌بری


مسئولان دادگاه ویژه برزیل موفق شدند تا با همکاری با شرکت کانادیی بلک‌بری پرده از یک رسوایی مالی و اختلاصی عظیم در زمینه فروش نفت بردارند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم از engadget، شاید برای نخستین بار بتوان گفت که شنود محتوای اینترنتی به نفع افراد یک جامعه تمام شده است زیرا در کشور برزیل این امر به رو شدن دست یک باند رشوه‌گیری برای ایجاد شرایط اختلاص در زمینه واردات و صادرات امور نفتی منتهی شد.

ماجرا از این قرار است که دادگاه فدرال برزیل به گروهی از افراد مشکوک شده بود و احتمال فراوانی در زمینه فساد و رشوه‌گیری این گروه در معاملات نفتی می‌داد ولی سندی قانونی برای به‌دام انداختن آنها نداشت.
در این میان مسئولان این دادگاه با آگاهی از این امر که همه این افراد از سیستم مسنجر بلک‌بری استفاده می‌کنند تصمیم گرفت تا با این شرکت کاندایی مذاکره کرده و از آنها برای کشف حقیقت کمک بخواهد.


پس از موافقت بلک‌بری، پروسه قانونی برای صدور مجوز شنود دولتی انجام شده و این مجوز در اختیار بلک‌بری قرار گرفت و این شرکت نیز با شنود پیام‌های ارسالی و دریافتی توسط افراد در مظان اتهام موفق شد تا اطلاعات و اسناد بسیار مهمی را به دست آورده و در اختیار دولت برزیل قرار بدهد تا این افراد دستگیر شده و روانه دادگاه شوند.

اقدام جالب بلک‌بری در این ماجرا این بود که تا هنگام صدور مجوز رسمی برای انجام این کار از اعمال شنود سرباز زد ولی در نهایت و با حکم دادگاه این کار را انجام داد ولی اطلاعات را از طریق کانال خود به دادگاه‌های برزیل انتقال داد تا امنیت اطلاعات سایر کاربران خود را به مخاطره نیندازد.
 
کد مطلب: 35365
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام