۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸

آموزش زبان برنامه‌نویسی Swift اپل روی آیفون

ایتنا - در ابزار کاربردی Swifty که روی آیفون و iPad نصب می‌شود، بیش از 200 نوع آموزش مختلف آورده شده است.
آموزش زبان برنامه‌نویسی Swift اپل روی آیفون


اپل در کنفرانس سال گذشته WWDC با رونمایی از زبان برنامه‌نویسی Swift برای توسعه ابزارهای مبتنی بر iOS و Mac همه مخاطبان خود را متعجب کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تِک‌کرانچ، این پلتفورم شبیه به چیزی بود که اپل برای خود اختراع کرده است. این محصول شبیه به دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی مخصوص توسعه وب، سیستم اختصارنویسی و‌ ابزار ویژه برای خواندن زبان قدیمی Objective-C اپل را شامل می‌شد.

این زبان برنامه‌نویسی توسط مهندسان اپل ساخته شد و به همین خاطر امکان خواندن سریع کدهای Cocoa را برای کاربران فراهم کرد.

اگرچه هدف اپل از ارائه زبان برنامه‌نویسی مذکور این است که به همه کارشناسان امکان دهد ابزارهای کاربردی متناسب با محصولات آن را تولید کنند، اما در حال حاضر دیده می‌شود که برنامه‌نویسان تمایل چندانی به استفاده از Swift ندارند تا به کمک آن برای iOS و Mac ابزار کاربردی ارایه دهند و البته هنگام استفاده از آن هم پیچیدگی‌های فراوان را پیش روی خود می‌بینند.

 

اپل و گروه توسعه دهنده محصولات آن هم‌اکنون تصمیم دارند این مشکل را حل کنند.
در همان هفته که Swift ارائه شد،‌ یک نسخه از Xcode نیز در قالب یک کتاب رایگان برای پشتیبانی از این زبان برنامه‌نویسی در اختیار کاربران قرار گرفت و دوره‌های آموزش مختلف هم در کنار آن برگزار شد.

اما برای افرادی که به تازگی تصمیم گرفته‌اند برنامه‌نویسی در زبان جدید اپل را آغاز کنند، ابزار کاربردی ویژه‌ای با نام Swifty ارائه شده است که یک فضای آموزشی تعاملی را ارائه می‌دهد و از پایه اصول برنامه‌‌نویسی مبتنی بر این پلتفورم را بازگو می‌کند.

در ابزار کاربردی Swifty که روی آیفون و iPad نصب می‌شود، بیش از ۲۰۰ نوع آموزش مختلف آورده شده است و کاربران می‌توانند از سطوح پایین تا پیشرفته آنها را دنبال کنند.
 
کد مطلب: 35363
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام