۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲

زبان برنامه‌نویسی Dart وارد Chrome نمی‌شود

ایتنا - گوگل با توسعه Dart آینده را بدون حضور JavaScript می‌بیند که البته این یک آرزوی بلندپروازانه است.
زبان برنامه‌نویسی Dart وارد Chrome نمی‌شود


وبلاگ Google Code Blog در سال ۲۰۱۱ میلادی به صورت رسمی فعالیت‌های گوگل را برای توسعه زبان برنامه‌نویسی Dart مشخص کرد و توضیح داد که این پلتفورم مخصوص برنامه‌نویسی مبتنی بر وب به صورت گسترده توسعه میابد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تِک‌نیوزتودی، هدف گروه توسعه‌دهنده Dart تولید زبان برنامه‌نویسی ویژه با در اختیار داشتن ساختار جامع اعلام شد تا در عین حال انعطاف لازم برای برنامه‌‌نویسان حوزه وب را داشته باشد.

این گروه همچنین در تلاش بود Dart به راحتی بتواند با برنامه‌نویسان سازگاری پیدا کند و قابلیت مرورگرهای اینترنتی را ارتقاء دهد.

اما شرکت گوگل هم‌اکنون اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای در دست ندارد تا Dart را برای مرورگر اینترنتی Chrome ارائه دهد و به همین خاطر نمی‌توان در آینده نزدیک شاهد چنین اتفاقی بود.

 

گوگل با توسعه Dart آینده را بدون حضور JavaScript می‌بیند که البته این یک آرزوی بلندپروازانه است و تا کنون نتوانسته است به موفقیت‌های قابل ملاحظه دست یابد.

هدف اولیه گوگل ارائه Dart برای Chrome و دیگر مرورگرهای اینترنتی بود تا به کمک آن توسعه یابند. اما این زبان برنامه‌نویسی نتوانست نزد متخصصان جهانی محبوبیت چندانی کسب کند.

تمرکز کنونی گوگل این است که برای توسعه مرورگر اینترنتی Chrome پلتفورم Dart را با زبان برنامه‌نویسی JavaScript سازگار و سیستم Dart VM را کنار بگذارد.
 
کد مطلب: 35361
نام شما
آدرس ايميل شما