کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش‌بینی بازار ۶۰ میلیارد دلاری کلان داده‌ها در سال ۲۰۲۰

20 فروردين 1394 ساعت 17:27

ایتنا - طی سال 2014 میلادی مجموع ارزش بخش سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات تخصصی در بازار کلان داده‌ها به 27.36 میلیارد دلار رسید.




مرکز Wikibon مطالعات گسترده‌ای را انجام داد و نتایج نهایی آن را در گزارشی با نام زیر منتشر کرد: «درآمد تولیدکنندگان ابزارهای کلان داده(Big Data) و پیش‌بینی بازار بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰»


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیلیکون‌انجل، این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد بازار جهانی کلان داده‌ها در سال ۲۰۱۴ میلادی رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد و این در حالی بود که طی سال ۲۰۱۳ ارزش آن نسبت به سال قبل ۶۰ درصد بیشتر شد.

بررسی‌ها نشان داد طی سال ۲۰۱۴ میلادی مجموع ارزش بخش سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات تخصصی در بازار کلان داده‌ها به ۲۷.۳۶ میلیارد دلار رسید که این رقم از ۱۹.۶۰ میلیارد دلار سال ۲۰۱۳ بیشتر بود.

اگرچه سرعت رشد کلان داده‌ها نسبت به سال قبل کمتر بود، اما با این وجود این بازار هنوز با سرعت بیشتر نسبت به دیگر بخش‌های بازار جهانی IT حرکت می‌کند.

 

مرکز Wikibon پیش‌بینی کرده است بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ میلادی بازار جهانی کلان داده‌ها میانگین رشد سالانه ۲۶ درصدی را تجربه کند تا در پایان دهه جاری ارزش این بازار از ۶۱ میلیارد دلار هم فراتر رود.

این مطالعه روی بیش از ۶۰ شرکت بزرگ جهان که در زمینه کلان داده‌ها فعالیت می‌کنند انجام شد و در کنار اعداد و ارقام یاد شده، میانگین درآمدهای هر یک از این شرکت‌ها هم به دست آمد.
 


کد مطلب: 35360

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35360/پیش-بینی-بازار-۶۰-میلیارد-دلاری-کلان-داده-ها-سال-۲۰۲۰

ايتنا
  https://www.itna.ir