۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
وزیر ارتباطات:

بیست میلیون گوشی هوشمند در دست ایرانی‌ها

ایتنا-واعظی: اعتقاد داریم کیفیت اینترنت باید به مراتب بهتر از وضعیت فعلی باشد.
بیست میلیون گوشی هوشمند در دست ایرانی‌ها


وزیر ارتباطات در مراسمی که با حضور معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و اپراتورهای ارتباطی کشور برگزار شد به ارائه‌ توضیحاتی درباره سال ۱۳۹۴ پرداخت.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی در صحبت‌های خود ضمن اشاره به موضوعاتی مانند توافقات هسته‌ای اخیر، نامگذاری سال، تحریم‌ها به موضوعاتی مانند کیفیت اینترنت و وضعیت ارتباطات و برنامه پنجم و ششم توسعه اشاره کرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود عنوان کرد: اعتقاد داریم کیفیت اینترنت باید به مراتب بهتر از وضعیت فعلی باشد.
اکنون در برخی مناطق به دلیل توسعه شبکه اینترنت تلفن همراه مشکلاتی ایجاد شده که لازم است هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

واعظی همچنین اظهار کرد: در سال گذشته با تلاش‌هایی که در بخش‌های مختلف صورت گرفت ظرفیت‌های ارتباطی کشور دو برابر شد که ما تلاش داریم امسال همان ظرفیت‌های دو برابر شده را تا سقف دو برابر افزایش دهیم.
وزیر ارتباطات به تعداد کاربران اینترنت کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کشور ۳۸ میلیون کاربر اینترنت داریم که امیدواریم ضریب نفوذ در این بخش به سرعت ارتقاء پیدا کند.

وی ظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیون گوشی هوشمند موبایل در دست مردم است که پیش‌بینی‌ها گویای آن است که از این تعداد، هشت میلیون گوشی از اینترنت تلفن همراه استفاده می‌کند که قطعا در سال جاری این رقم افزایش خواهد داشت.

واعظی شبکه ملی اطلاعات را نیز از دیگر برنامه‌های مهمی دانست که در سال ۱۳۹۴ مورد تمرکز قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به نزدیک شدن به زمان پایان برنامه‌ پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: لازم است اکنون به فکر برنامه‌ ششم توسعه باشیم و برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای باشد که نیازمندی‌های مردم در بخش‌های مختلف را در بر گرفته و برآورده کند.

وزیر ارتباطات همچنین اظهار امیدواری کرد که در قالب برنامه ششم توسعه بتوان تحولی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کرد، چرا که دنیا به سرعت در حال تغییر است و ما همچنان در برخی بخش‌ها با همان شیوه‌های سنتی خود پیش می‌رویم که لازم است در این موارد حتما تحولاتی ایجاد شود.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز با اشاره به نام‌گذاری صورت گرفته برای سال جاری اظهار کرد: فکر می‌کنم تحقق برنامه‌های دولت در سال گذشته نیز با حمایت گسترده مردم محقق شد که البته لازم است برای دستیابی به این شعار هم دولت و هم مردم تلاش کنند که این شعار دو طرفه باشد.

وزیر ارتباطات همچنین به توافقات اخیر در حوزه انرژی هسته‌ای اشاره کرد و با اشاره به این‌که قرارگرفتن در کنار پنج یا شش قدرت بزرگ دنیا مذاکره به گونه‌ای است که تمام موارد به گونه‌ای باشد که هدف‌گذاری شده باشد، افزود: ما از ابتدا تاکید داشتیم که انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق تمام ملت‌ها از جمله ایران است و اکنون این موضوع اثبات شده است.
 
کد مطلب: 35311
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام