کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهکارهاي امن براي خريد اينترنتي

از صفحه کلید مجازی استفاده کنید

خبرگزاری مهر , 15 فروردين 1394 ساعت 12:15

ایتنا- پلیس فتا برای خریدهای امن اینترنتی توصیه‌هایی ارائه کرد.




پلیس فتا با اعلام راهکارهای امن برای خرید اینترنتی بدون دردسر، توصیه‌هایی را برای افزایش آگاهی کاربران در هنگام خرید اینترنتی ارائه کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، با توجه به افزايش خريدهاي اينترنتي در کشور، پلیس فتا نسبت به الزام کاربران برای افزایش آگاهي در مورد این نوع معامله و نیز جلوگیری از کلاهبرداریهای احتمالی هشدار داد.

از صحت نماد اعتماد الکترونيک مطمئن شويد
مهمترين اصل در خريدهاي اينترنتي، خريد از فروشگاه‌هاي داراي نماد اعتماد الکترونيک است و براي صحت نماد اين فروشگاه‌ها با کليک بر روي نماد اعتماد الکترونيک در صفحه فروشگاه اينترنتي صفحه‌اي براي شما باز مي‌شود که مشخصات فروشگاه اينترنتي و تاريخ اعتبار آن درج شده است.

با وارد کردن آدرس در آدرس بار مطمئن شويد سايت فيشينگ نيست

اگر بر روي نشان نماد اعتماد الکترونيک کليک کنيد به سايتي با آدرس http://www.enamad.ir وارد مي‌شويد، همچنين با کليک بر روي صفحه نيز مي‌توان از عکس نبودن اطلاعات نمايش داده شده فروشگاه اينترنتي داراي مجوز مطمئن شد؛ در اين خصوص آدرس سايت نمايش داده شده در پروفايل نماد با آدرس فروشگاه اينترنتي بايد يکي بوده و هيچ تفاوتي نداشته باشد.

کاربران براي کسب اطلاعات بيشتر (ليست کسب و کارهاي داراي نماد و...) مي‌توانند به سايت www.enamad.ir مراجعه کنند.

کاربران در هنگام عمليات بانکي در اين درگاه‌ها مطمئن شوند که درگاه بانکي واقعي است و صفحه جعلي نيست و براي اطمينان از اين موضوع بايد درگاه بانکي با HTTPS شروع شده باشد.

استفاده از صفحه کليدهاي مجازي نيز از سوي کاربران فراموش نشود
در صفحات فيشينگ بانکي کدهاي امنيتي موجود در صفحه محدود و تکراري است، در صورتي که در صفحات بانکي با بارگزاري مجدد اين کدها تغيير کرده و کد جديد مي‌آيد.

پلیس فتا اعلام کرد: به تازگي مشاهده شده برخي از سودجويان سايبري با جعل نماد اعتماد الکترونيک (enamad) به دنبال سرقت اطلاعات بانکي قربانيان هستند اما کاربران بايد بدانند که مهمترين نکته در جهت ناکام گذاشتن فيشرها (طراحان صفحات فيشينگ) رعايت نکات ساده ايمني همچون تايپ کردن آدرس سايت و توجه به داشتن نماد اعتماد الکترونيک است؛ پس از کپي کردن يا رفتن به لينک‌هايي که در سايت‌هاي مختلف ارائه شده بايد خودداري کنيد و همواره به ياد داشته باشيد که تمامي سايت‌هاي مهم در فرم‌هاي ورود اطلاعات خود از پروتکل https استفاده مي‌کنند.

پليس فتا از کليه کاربران خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس http://Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارشات مردمي اعلام کنند.


کد مطلب: 35304

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35304/راهکارهاي-امن-براي-خريد-اينترنتي

ايتنا
  https://www.itna.ir