کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فناوری‌های بیومتریک با ویندوز جدید وارد سازمان‌ها می‌شود

29 اسفند 1393 ساعت 22:54

ایتنا - مدیران ارشد مایکروسافت با شرکت در کنفرانس WinHEC قابلیت جدیدی را با نام Windows Hello نشان دادند.




سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریکی برای سال‌های طولانی موضوع فیلم‌های علمی-تخیلی بود. اما فناوری‌های بیومتریک در فناوری‌های امروزی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند که از معمول‌ترین آنها می‌توان به حسگرهای تشخیص اثر انگشت اشاره کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، با ویندوز ۱۰ که اواخر پاییز پیش‌رو عرضه می‌شود، مایکروسافت در نظر دارد انقلاب بزرگی را در عرصه فناوری‌های بیومتریک به نمایش بگذارد.

این سیستم‌عامل جدید به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند از سیستم‌های تشخیص هویت مبتنی بر فناوری‌های بیومتریک پشتیبانی کند.

مایکروسافت در این خصوص گفت: «استفاده از تصویر صورت، عنبیه چشم یا اثر انگشت برای باز کردن قفل دستگاه ... فناوری که ایمن‌تر و آسان‌تر می‌تواند در اختیار کاربران قرار بگیرد و ویندوز ۱۰ آن را وارد فضای سازمانی می‌کند.»

 

مدیران ارشد مایکروسافت با شرکت در کنفرانس WinHEC قابلیت جدیدی را با نام Windows Hello نشان دادند.

در نگاه اول به نظر می‌رسد که این فناوری شبیه به TouchID اپل برای تشخیص اثر انگشت است. اما مایکروسافت توضیح داد که سازمان‌ها از این قابلیت می‌توانند برای تشخیص چهره، اثر انگشت و حتی عنبیه چشم نیز استفاده کنند و روش‌های شناسایی افراد در محیط‌های کاری هوشمندتر شود.

البته مایکروسافت فضا را از این هم گسترده‌تر دیده و رابط برنامه‌های کاربردی جدیدی موسوم به Passport ارایه کرد که پیش‌تر با نام Windows Live ID شناخته می‌شد و در یک دوره زمانی هم نام Microsoft Account به آن اختصاص یافت.

 

چارچوب کاری Passport به مدیران IT سازمان، توسعه‌دهندگان نرم افزار و مدیران سایت‌های اینترنتی امکان می‌دهد بتوانند جایگزین‌های ایمن‌تری برای رمزعبور در نظر بگیرند.

در طول فرآیند شناسایی کاربر مبتنی بر این فناوری نیاز به استفاده از هیچ گونه رمز عبور نیست و هیچ اطلاعاتی به صورت بی‌سیم مخابره نمی‌شود یا در حافظه سیستم مربوطه ذخیره نمی‌شود.
 


کد مطلب: 35231

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35231/فناوری-های-بیومتریک-ویندوز-جدید-وارد-سازمان-ها-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir