۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷

بحران هک شدن ایمیل‌های وزارت خارجه آمریکا ادامه دارد

ایتنا- گویا ایمیل‌های وزارت خارجه آمریکا برای هکرها جذاب است!
بحران هک شدن ایمیل‌های وزارت خارجه آمریکا ادامه دارد


وزارت خارجه آمریکا که قبلا هم در زمینه حفاظت از حساب‌های کاربری ایمیل خود کوتاهی کرده بود، باز هم مجبور شد برخی سرورهای ایمیل‌های غیرمحرمانه خود را از کار بیندازد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از دیلی میل، علت این مساله نفوذ بدافزارهای مختلف به داخل سرورهای یاد شده بعد از حملات هکرهای خارجی بوده است.

متخصصان امنیت سایبری این بار روسیه را به دست داشتن در این اقدام متهم کرده و می‌گویند در حال بررسی موضوع هستند. وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرده تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این مشکل را بی سر و صدا حل کند. به همین علت اطلاع رسانی خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

بر اساس گزارش‌های تحقیقاتی نفوذهای سایبری یکی از جدی ترین تهدیداتی است که دولت آمریکا و زیرساختهای آن را تهدید می کند. وزارت خارجه آمریکا امیدوار است با به روزرسانی سیستم های امنیتی دیجیتال خود از تکرار چنین اختلالاتی جلوگیری کند.

این نهاد دولتی تاکید کرده که هیچ یک از سیستم‌های محرمانه اش دچار مشکل نشده و هکرها به سیستم های منابع انسانی یا کنسولی یا مالی آن دسترسی پیدا نکرده اند. پیش از این در اواخر پاییز نیز حمله سایبری مشابهی به سرورهای وزارت خارجه آمریکا صورت گرفته بود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۲۲۳۰۰۰۱۶۱#sthash.hbF۶KZxo.dpuf
کد مطلب: 35152
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام