۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷

رونمایی از ساعت اپل در میان گمانه زنی‌های متضاد

ایتنا- کارشناسان در مورد سرنوشت و میزان استقبال از ساعت جدید و جنجالی اپل در حال گمانه‌زنی هستند.
رونمایی از ساعت اپل در میان گمانه زنی‌های متضاد


اپل سرانجام دیروز طی مراسمی از ساعت دیجیتال جنجالی خود رونمایی کرد و هم اکنون بسیاری از کارشناسان در مورد سرنوشت این محصول ومیزان استقبال از آن در حال گمانه‌زنی هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، برخی صاحب نظران می‌گویند در حالی که ارزش ساعت‌های معمولی بر مبنای مواد به کار گرفته در ساخت آنها، نحوه طراحی، امکانات و نام برند مشخص می‌شود، در مورد ساعت اپل علاوه بر این مسائل نکته مهم دیگری مطرح است و آن برنامه‌ها یا appهایی که است که بر‌روی ساعت مذکور قابل نصب است.

از جمله امکانات این ساعت که تیم کوک مدیر عامل اپل روز گذشته به آنها اشاره کرد می‌توان به انواع برنامه‌های ایمیل، تقویم، دریافت اخبار مختلف، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، برقراری ارتباطات شخصی و چت، تبادل پول، دستیار شخصی، کنترل سلامت، تناسب اندام و ضربان قلب اشاره کرد.

سازگاری کامل با آیفون برای برقراری تماس و دریافت پیام ها، دریافت طرح‌ها و نقاشی‌های شما از طریق قابلیت لمس دیجیتال، امکان درک فرامین صوتی، باز و بسته کردن درب‌های خانه، پارکینگ و حتی اتاق هتل از جمله دیگر قابلیت‌های ساعت یاد شده است.

اگر چه برخی از این امکانات در دیگر ساعت‌های هوشمند عرضه شده توسط شرکت‌های رقیب وجود ندارد، اما به نظر نمی‌رسد کاربران تنها برای دسترسی به این نوع خدمات به خرید ساعت اپل علاقه نشان دهند و ضروری است این شرکت با همکاری با شرکت‌های ثالث امکانات بیشتری را برای این محصول خود به ارمغان آورد.

البته اپل خود برنامه‌های متنوعی را در همین راستا مدنظر دارد و همکاری با شرکت‌های مختلفی را آغاز کرده تا ساعت خود را به یک همه‌کاره بی‌همتا مبدل کند.

گفتنی است قیمت ساده‌ترین مدل این ساعت که اسپورت بوده و دارای بند پلاستیکی است به ۳۴۹ دلار رسیده و قیمت مدل‌های دیگر آن که همگی از یک ماه دیگر پیش فروش می‌شوند از بین ۳۹۹ تا ۱۹۵۰ دلار در نوسان است و لذا اپل برای اقناع کاربران به خرید چنین ابزاری کار دشواری پیش رو دارد.
کد مطلب: 35112
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام