۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱

کاربران اپل و اندروید در معرض حملات هک قرار دارند

ایتنا- هکرها، این بار سراغ آسیب‌پذیری‌های اپل و اندروید رفتند.
کاربران اپل و اندروید در معرض حملات هک قرار دارند


شرکت های گوگل و اپل در حال فعالیت برای رفع نقص امنیتی۱۰ ساله‌ای میباشند که می‌تواند میلیون ها کاربر مرورگر وب تلفن همراه را در معرض خطر حملات هک قرار دهد.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، این نقص رمزگذاری شناخته شده 'FREAK' نام دارد و بیش از ۱۰ سال است که کاربران سافری اپل و مرورگر اندروید گوگل را تحت تاثیر قرار داده است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، محققان اظهار داشتند که تاکنون شواهدی مبنی بر سوء استفاده از این آسیب‌پذیری گزارش نشده است.

شرکت های گوگل و اپل اعلام کردند که برای اصلاح این آسیب‌پذیری، به روز رسانی هایی را منتشر خواهند کرد. شرکت اپل اعلام کرده است که هفته آینده اصلاحیه ای را برای رفع این نقص امنیتی منتشر خواهد کرد.

این آسیب‌پذیری چند هفته پیش کشف شد هنگامی که گروهی از محققان دریافتند می توانند وب‌سایت‌ها را مجبور کنند تا به طور عمدی از ضعیف‌ترین رمزگذاری استفاده نماید و پس از آن توانستند ظرف چند ساعت سایت را رمزگشایی کنند. هکرها پس از رمزگشایی سایت می توانند اطلاعاتی از قبیل رمزهای عبور را به سرقت ببرند.

محققان به صاحبان وب‌سایت‌های تجاری و دولتی که تحت تاثیر این آسیب‌پذیری قرار دارند هشدار می دهد که تا پیش از عمومی شدن این نقص امنیتی نسبت به رفع آن اقدام نمایند.
کد مطلب: 35108
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام