۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹

جنبش جهانی یک روز بدون فناوری

ایتنا- فناوری‌ها گاهی به شکلی غیرقابل کنترل زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند!
جنبش جهانی یک روز بدون فناوری


بسیاری از مردم جهان به منظور کاستن از استفاده بیش از حد از فناوری و اختصاص دادن وقت بیشتری به حضور در کنار خانواده روز گذشته را روز ملی کشیدن سیم برق از پریز نامگذاری کردند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی بی اس، افرادی که به این جنبش موسوم به National Day of Unplugging پیوستند به خود قول دادند که به مدت ۲۴ ساعت از هیچ وسیله الکترونیکی اعم از تلفن همراه، تبلت، رایانه، کنسول بازی ویدیویی و ... استفاده نکنند.

مبدع این اقدام یک سازمان غیرانتفاعی موسوم به Reboot است که از کاربران خواسته بود ششم مارس را از رایانه‌ها و تبلت‌ها و گوشی‌های خود فاصله بگیرند و وقت خود را با خانواده صرف کنند یا در بیرون از خانه به تفریح و گردش بپردازند و از چیزهای ساده و معمولی مانند خواندن یک کتاب خود لذت ببرند، کاری که شاید با یک دستگاه کتابخوان الکترونیک ممکن نباشد.

اگر چه این حرکت از آمریکا شروع شد، اما افراد زیادی از سراسر جهان به آن پیوستند و با استفاده از هش تگ #NationalDayOfUnplugging به دیگران قول دادند که حداقل یک روز با دنیای فناوری اطلاعات خداحافظی کرده و از شلوغی سرسام آور آن فاصله بگیرند.

کاربرانی که به این طرح پیوستند به دلایلی همچون استراحت، ایجاد توازن در زندگی، کاستن از شلوغی و ازدحام در محیط اطراف و ... اشاره کردند.
کد مطلب: 35035
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام