کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را از سامسونگ ربود!

13 اسفند 1393 ساعت 13:18

ایتنا-بالاخره اپل موفق شد عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را از سامسونگ برباید.




برخلاف سال گذشته امسال این اپل است که با سرعت پیشتازی می‌کند و سامسونگ وضعیت جالبی ندارد. برطبق آخرین گزارش گارتنر اپل موفق شده عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دنیا را از سامسونگ برباید.


برای اولین بار از سال 2011 سامسونگ عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند یا همان بیشترین فروش را در این بازار به اپل باخت.

اپل در سه‌ماهه پایانی سال 2014 توانسته با اختلافی هرچند اندک از سامسونگ پیشی بگیرد. اپل در این سه‌ماهه 74.8 میلیون و سامسونگ 73 میلیون گوشی هوشمند فروخته است.

به این ترتیب سهم بازار اپل 20.4 و سامسونگ 19.9 درصد بوده است.


البته اوضاع احتمالاً تغییر خواهد کرد و این تغییر در آینده به نفع سامسونگ و یا اپل نخواهد بود.
تولیدکنندگان چینی که حالا محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند و برخی برندها مانند لنوو و شیائومی آوازه خود را به اروپا و آمریکا نیز رسانده‌اند ممکن است با عرضه گوشی‌های ارزان‌تر اما همچنان کارآمد سهم بازار بیشتری را در اختیار بگیرند.

همان‌طور که در آمار می‌بینید لنوو که حالا فروش موتورولا را نیز در دست دارد به رده سوم صعود کرده و پس از آن نیز هواوی و شیائومی قرار دارند.

به این ترتیب سونی، ال‌جی یا اچ‌تی‌سی در لیست 5 تولیدکننده برتر هم جایی ندارند.


حالا بیایید نگاهی به آمار فروش کل در سال 2014 بیندازیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید سامسونگ به طور کلی با اختلاف زیادی از اپل جلوتر است و ال‌جی هم جای شیائومی را در این جدول گرفته است. به‌طور کلی در سال 2014 سامسونگ با 307.5 میلیون فروش 24.7 درصد و اپل با 191.4 میلیون دستگاه 15.4 درصد کل فروش گوشی‌های هوشمند دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

از مقایسه این دو جدول می‌توان نتیجه گرفت اپل توانسته با معرفی آیفون‌های بزرگ‌تر 6 و 6 پلاس کاربران بیشتری را به سوی خود جذب کند.

همان‌طور که می‌دانید سامسونگ به تازگی گلکسی اس 6 و اس 6 اج را رونمایی کرده و با رفع بزرگ‌ترین عیب پرچم‌داران خود یعنی طراحی و کیفیت ساخت ممکن است باز هم به صدر جدول بازگردد.

این دو گوشی قرار است 5 هفته دیگر به صورت رسمی در کشورهای مختلف دنیا عرضه شود.

منبع : فارنت


کد مطلب: 35011

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35011/اپل-عنوان-بزرگ-ترین-تولیدکننده-گوشی-های-هوشمند-سامسونگ-ربود

ايتنا
  https://www.itna.ir