۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷

۳۰ درصد سازمان‌ها کلان داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند

ایتنا - 72 درصد مراکز کارخانه‌ای، 66 درصد مراکز ترابری و 63 درصد مراکز IT ابزارهای مربوط به تحلیل کلان داده‌ها را در اختیار گرفته‌اند.
۳۰ درصد سازمان‌ها کلان داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند


اینترنت اشیا(IoT) با سرعت قابل ملاحظه در حال گسترش است و در حالی که تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی ۴.۹ میلیارد دستگاه مبتنی بر این اصل به اینترنت متصل می‌شوند، پیش‌بینی شده است این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲۵ میلیارد دستگاه برسد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، در جریان نحوه بهره‌مندی سازمان‌ها از کلان داده‌ها و نوع به کار گرفتن اینترنت اشیا در آنها،‌مرکز Tech Pro Research مطالعه جدیدی را روی ۳۱۸ نفر انجام داد.

در پایان این بررسی ۳۰ درصد شرکت‌کنندگان توضیح دادند که در سازمان خود طرحی را مربوط به کلان داده‌ها مستقر کرده‌اند.

این رقم افزایش تمایل سازمان‌ها به استفاده از کلان داده‌ها را نشان داد. چرا که مرکز تحقیقاتی Tech Pro در سال ۲۰۱۳ میلادی با انجام مطالعه مشابه دریافته بود ۲۰ درصد سازمان‌ها بر کلان داده‌ها تاکید دارند و ۲۶ درصد آنها هم تصمیم دارند در آینده سیستم‌های مبتنی بر کلان داده‌ها را مستقر کنند.

البته باید توجه داشت که در هر بخش و صنعت کلان داده‌ها ارزش متفاوتی داشت و توجه به آن با شدت و ضعف مختلف صورت می‌گیرد.

 

بر این اساس ۷۲ درصد مراکز کارخانه‌ای، ۶۶ درصد مراکز ترابری و حمل‌ونقل، و ۶۳ درصد مراکز فناوری و IT که در این مطالعه حاضر بودند اعلام کردند که ابزارهای مربوط به تحلیل کلان داده‌ها را در اختیار گرفته‌اند یا قصد دارند از این قبیل ابزارها استفاده کنند.

در مقابل، بخش‌ خدمات بهداشتی و سلامتی، آموزش و مشاوره‌ای/سازمانی کمترین علاقه را نسبت به تحلیل کلان داده‌ها داشته‌اند و به عنوان مثال تنها ۱۳ درصد از مراکز عرضه‌کننده خدمات بهداشتی توضیح دادند که به خدمات تحلیل کلان داده مجهز شده‌اند یا قصد بهره‌مندی از آنها را دارند.

همچنین مرکز Tech Pro دریافت ۲۹ درصد از سازمان‌ها از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند و ۲۶ درصد هم توضیح دادند که به زودی سراغ این ابزارها می‌روند. با این وجود ۴۵ درصد اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای در این زمینه ندارند.
 
کد مطلب: 34999
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام