کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقابت جهانی برای زنده نگه داشتن زبان برنامه‌نویسی Perl

11 اسفند 1393 ساعت 10:45

ایتنا - این محصول یک زبان برنامه‌نویسی قدیمی نیست و بسیاری از سایت‌های بزرگ از جمله Booking.com مبتنی بر آن فعالیت می‌کنند.




از علاقةمندان به زبان برنامه‌نویسی Perl دعوت شده است تا در رقابت جهانی CPAN Pull Request شرکت کنند و توانمندی‌های خود را در این زمینه به نمایش بگذارند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تِک‌ورلد، در این رقابت از تمام شرکت‌کنندگان درخواست شده است تا به صورت تصادفی یکی از سیستم‌های توزیع CPAN را انتخاب کنند و متناسب با آن برنامه کاربردی ارایه دهند.

هدف از این رقابت جهانی کمک به ارتقاء سیستم CPAN، رفع حفره‌های نرم‌افزاری، ارتقاء فرآیند سندسازی و به‌روزرسانی کدهای و سیستم توزیع آنها اعلام شده است.
لازم به ذکر است که CPAN «شبکه جامع بایگانی Perl» شناخته می‌شود.

اوایل هفته جاری هواداران زبان برنامه‌نویسی Perl با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این محصول یک سیستم قدیمی نیست و بسیاری از سایت‌های بزرگ از جمله Booking.com مبتنی بر آن فعالیت می‌کنند.

 

«نِیل بووِرز» برگزارکننده این رقابت جهانی توضیح داد: «تاکنون بیش از ۳۵۰ برنامه‌نویس برای حضور در این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند. بسیاری از آنها کاربران فعال در حوزه Perl محسوب می‌شوند و با این کار می‌خواهند حیات را به این زبان برنامه‌نویسی باز گردانند.»

او در ادامه گفت: «در بین شرکت‌کنندگان افراد زیادی وجود دارند که اعلام کرده‌اند Perl کسب و کار روزانه آنها محسوب نمی‌شود و با این وجود از کار کردن با این زبان برنامه‌نویسی ابزار خرسندی می‌کنند و این یک راه کارآمد پیش‌روی آنها محسوب می‌شود تا بتوانند استفاده بیشتری از Perl ببرند.»


کد مطلب: 34911

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/34911/رقابت-جهانی-زنده-نگه-داشتن-زبان-برنامه-نویسی-perl

ايتنا
  https://www.itna.ir