۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰

سائوپائولو با تحلیل کلان داده‌ها(Big Data) حمل‌ونقل عمومی را مدیریت می‌کند

ایتنا - این سیستم مبتنی بر داده‌های ارایه شده از گیرنده‌های ماهواره‌ای GPS مستقر در تمام اتوبوس‌ها فعالیت می‌کند.
سائوپائولو با تحلیل کلان داده‌ها(Big Data) حمل‌ونقل عمومی را مدیریت می‌کند


فرماندار شهر سائوپائولو در برزیل برنامه جامعی در اختیار گرفته است تا با تحلیل کلان داده‌ها، مدیریت خطوط اتوبوس‌رانی شهری که بیش از ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس در آن مشغول به کار هستند را ارتقا دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ز.دی.نت، بانک جهانی در این پروژه سرمایه‌گذاری گسترده انجام داده است و به موجب آن شرکت گوگل با همکاری یک استارت‌آپ آمریکایی موسوم به Urban Engines سیستم جامع تحلیل کلان داده‌ها را برای خطوط اتوبوس‌رانی شهری و متروی سائوپائولو راه‌اندازی می‌کنند.

شرکت Urban Engines تا پیش از این سیستم دیگری با نام SPTrans برای مرکز حمل‌ونقل شهری سائوپائولو ارائه کرده بود که به موجب آن امکان مشاهده آنلاین اتوبوس‌ها و نحوه جابجایی مسافران فراهم می‌شد.

این سیستم به شهروندان ساکن در سائوپائولو امکان داد در هر لحظه از شبانه‌روز بتوانند فاصله نزدیک‌ترین اتوبوس تا ایستگاه مورد نظر خود را مشخص کنند، تعداد مسافران در هر خط اتوبوس به دقت محاسبه شود و دیگر اطلاعات عملیاتی در اختیار سازمان مسئول قرار بگیرد.

 

این اطلاعات برای تحلیل و تصمیم‌گیری دقیق نیاز به پردازش‌های گسترده‌ داشتند. اما با استقرار سیستم کلان داده‌ها قرار است که از این پس خدمات مورد نیاز شرکت اتوبوس‌رانی شهری و متروی سائوپائولو در کوتاه‌ترین زمان ارائه شود.

این سیستم مبتنی بر داده‌های ارائه شده از گیرنده‌های ماهواره‌ای GPS مستقر در تمام اتوبوس‌ها فعالیت می‌کند و برمبنای ظرفیت اتوبوس‌ها و تعداد مسافرانی که در آنها سوار و پیاده می‌شوند، بهترین تصمیم‌گیری برای ارائه خدمات بهتر اتخاذ می‌شود.
 
کد مطلب: 34790
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام