۳
۰
plusresetminus
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱

حمایت ۱۰۰ درصدی از تولیدکنندگان محتوای خط و زبان فارسی

ایتنا-جهانگرد از حمایت ۱۰۰ درصدی از تولید ابزارهای فناوری در حوزه خط و زبان فارسی در فضای اینترنت خبر داد.
حمایت ۱۰۰ درصدی از تولیدکنندگان محتوای خط و زبان فارسی


معاون وزیر ارتباطات از حمایت ۱۰۰ درصدی از تولید ابزارهای فناوری در حوزه خط و زبان فارسی در فضای سایبر خبر داد و گفت: در این بخش به سوددهی توجهی نداریم و فرهنگ‌سازی محتوای فارسی در وب در درجه اهمیت است.


به گزارش ایتنا از مهر، نصرالله جهانگرد با اشاره به برنامه‌های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تولید ابزارهای بومی در حوزه فناوری اطلاعات اظهار داشت: حمایت از ایده‌ها و کسب و کارهای نو در حوزه فناوری اطلاعات در برنامه وزارت ارتباطات قرار دارد و براین اساس از ایده‌ها و ابزارهای تولیدی تا زمانی که به مرحله تجاری برسد حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم با اعلام بخشنامه از مردم بخواهیم از تولیدات بومی و داخلی استفاده کنند، افزود: اما با حمایت از تولیدکنندگان می‌توانیم زمینه را برای حضور آنها در این فضا ایجاد کنیم اما در نهایت این شرکت‌ها هستند که با ارائه خدمات با کیفیت می‌توانند کاربران را ترغیب کنند به جای استفاده از ابزارهای خارجی از تولیدات بومی استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت این وزارتخانه از موتورهای جستجو و مرورگرهای بومی گفت: این ابزارها در کاربرد می‌توانند پا بگیرند؛ در همه جای دنیا نیز به همین شکل حمایت صورت می‌گیرد و از هر یکهزار ایده ممکن است ۲ ایده به کسب و کار موفق تبدیل شود اما مهم این است که ایده‌ها از ابتدا مورد حمایت واقع شوند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید براینکه در ابتدای حمایت از کسب و کارهای نو در حوزه فناوری اطلاعات تضمینی وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر ابزارهای بومی با شناسایی بازار و کیفیت در تکنیک عرضه شوند قابلیت جذب بازار را خواهند داشت؛ استراتژی ما این است که به عنوان دولت تنها نقش حمایتی داشته باشیم و دخالتی در ارائه سرویس نخواهیم داشت.

جهانگرد با بیان اینکه ممکن است در صورت موفقیت یک طرح، در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت نیز وارد شویم گفت: اما در حال حاضر تنها نقش حمایتی از بیزنس مدل‌هایی داریم که ضروری به نظر می‌رسند و ممکن است ظرف چند سال به نقطه تجاری موفق و سوددهی برسند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: اما در حوزه تولید ابزار و محتوا برای توسعه خط و زبان فارسی بدون هرگونه محدودیتی به صورت ۱۰۰ درصدی حمایت را در برنامه داریم و به طور کل در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی می‌کنیم.

وی توسعه خط و زبان فارسی در محیط وب را مانند کشیدن خیابان برای مردم عنوان کرد که ضروری است و تصریح کرد: در حمایت از این قبیل پروژه‌ها به سوددهی توجهی نداریم چرا‌که تولید ابزار خط و زبان فارسی می‌تواند پلتفرم اولیه برای سایر پروژه‌های بومی در حوزه فناوری اطلاعات باشد.
هفته گذشته سازمان فناوری اطلاعات از پروژه موتور جستجوی بومی "یوز" حمایت مادی و معنوی کرد.

پیش از این نیز مرورگر بومی "ساینا" با حمایت این سازمان راه‌اندازی شد.
کد مطلب: 34764
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
دوستان! در مورد این خط اخر که نوشته:


پیش از این نیز مرورگر بومی "ساینا" با حمایت این سازمان راه‌اندازی شد

بهتراست این لنیک را ببینید؛ حتما ببینید:

https://www.itna.ir/vdcdx90x.yt0nk6a22y.html
feedback
Iran, Islamic Republic of
عجب لینک و دقتی
بنظرم این هم نوعی اختلاسه
feedback
United Kingdom
اگر این دولت فقط از ایجاد یک فونت استاندارد و خوش ساخت فارسی حمایت و برای آن سرمایه گذاری میکرد بهترین کار بود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام