کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایگاه داده اوراکل با سیستم OpenStack ادغام شد

30 بهمن 1393 ساعت 23:38

ایتنا - یکی از شرکای اوراکل موسوم به Tesora محصول جدیدی ارایه کرد که در آن DBMS اوراکل با سیستم OpenStack ادغام شده‌ است.




شرکت اوراکل سه سال قبل تصمیم گرفت خدمات پردازش ابری را به روش خود ارتقا دهد و سیستم‌های متن‌باز را به صورت عمده و سیستم OpenStack ویژه کنار بگذارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، پس از گذشت مدت کوتاه و تحلیل بازخوردهای کاربران، "لری الیسون"(Larry Ellison) مدیر عامل اسبق اوراکل ایده بهتری را مطرح کرد و در می ۲۰۱۴ این شرکت توضیح داد که در سیستم‌عامل لینوکس و سیستم سازمانی Xen از OpenStack پشتیبانی می‌کند.

اما روز گذشته یکی از شرکای اوراکل موسوم به Tesora که در زمینه تولید پایگاه‌های داده-به‌عنوان-خدمات(DBaaS) نیز با آن همکاری می‌کند، محصول جدیدی ارائه کرد که در آن سرویس مدیریت پایگاه داده اوراکل(DBMS) با سیستم OpenStack ادغام شده‌اند.

شرکت Tesora این اقدام را به کمک سیستم کاربردی Trove مبتنی بر پایگاه داده Oracle Database 12c انجام داد.

 

سیستم Trove برنامه DBaaS در حوزه OpenStack محسوب می‌شود و هدف از به‌کارگیری آن ایجاد فضایی برای دسترسی سریع مدیر پایگاه داده به اطلاعات و بازبینی خدمات اتوماسیون پایگاه‌های داده مرتبط و غیرمرتبط اعلام شده است.

در حالی که صحبت اصلی پیرامون Oracle Database 12c به افزایش سرعت در عملیات‌های داخل حافظه مربوط می‌شود، اوراکل همچنان تلاش می‌کند نخستین پایگاه داده جهان مبتنی بر فضای پردازش ابری را عرضه کند.

هدف اصلی اوراکل از عرضه Oracle Database 12c این است که سیستم مدیریت پایگاه داده مبتنی بر فضای پردازش ابری بدون هرگونه تغییر در ابزارهای DBMS ارائه شود.
 


کد مطلب: 34735

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/34735/پایگاه-داده-اوراکل-سیستم-openstack-ادغام

ايتنا
  https://www.itna.ir