۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۶

نامه استیضاح وزیر ارتباطات در جیب یک نماینده

ایتنا - به‌تازگی زمزمه استیضاح وزیر ارتباطات سر زبان‌هاست.


روزنامه شرق - تقریبا وزیری در کابینه باقی نمانده که تهدید به استیضاح نشده باشد. نام هر وزیری یک‌بار سر زبان‌ها افتاده، به‌جز تعداد معدودی مانند وزیر بهداشت که خوشبختانه این‌روزها در مجلس نهم محبوب است.
حالا به‌تازگی زمزمه استیضاح وزیر ارتباطات سر زبان‌هاست.
بهروز نعمتی، عضو هیات‌رییسه مجلس در این زمینه می‌گوید: «نامه استیضاح ایشان در جیب من است.» البته نامه را نشان نمی‌دهد و مشخص نمی‌شود که ایده‌پرداز اصلی این استیضاح کیست. حالا در گام نخست بنا را بر این گذاشته‌اند تا وزیر ارتباطات امروز-دوشنبه- به فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت بیاید. محمود واعظی بناست در این دیدار پاسخگوی سوالات و ابهامات نمایندگان باشد.

او همچنین در این نشست از عملکرد وزارتخانه و برنامه‌های پیش‌رو به‌ویژه درباره فیلترینگ هوشمند و وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی گزارشی ارایه خواهد کرد. بالاخره آن‌ور سال بدون‌شک دولت یازدهم با تکانه‌های استیضاحی مواجه خواهد شد. بیش از همه وزیر صنعت این‌روزها در تیررس استیضاح است و نادر قاضی‌پور مدام در راهروهای مجلس بلند‌بلند از تلاش‌هایش برای استیضاح نعمت‌زاده می‌گوید و دیگر نمایندگان را هم دعوت به امضای طرح استیضاح می‌کند. نعمتی درباره اینکه فکر می‌کنید کدام وزیر نخستین‌نفر در استیضاح سال٩٤ باشد، پاسخ شفافی نمی‌دهد اما اذعان دارد که تعداد قابل‌توجهی نامه استیضاح وزرای کابینه یازدهم در مجلس نهم دست‌به‌دست می‌چرخد و برخی هم روانه هیات‌رییسه شده است.
خبرهای فراکسیون رهروان ولایت حاکی از آن است که علی لاریجانی تا جای ممکن تلاش دارد جلو روند روبه‌تزاید استیضاح وزرا را بگیرد.

از زمان آغازبه‌کار کابینه دولت یازدهم در ٢٦مرداد سال١٣٩٢ دست‌کم پنج‌وزیر تا یک‌قدمی استیضاح پیش‌رفته و طرح استیضاح آنها توسط نمایندگان تهیه شده است. محمدرضا نعمت‌زاده؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین وزیری بود که طرح استیضاحش از سوی پارلمان نهم بعد از ١٣١روز کاری تهیه شد. این طرح که در ١٦محور تهیه شده بود به امضای ٦٣نماینده رسید اما پس از مدتی با این استدلال که دولت قصد برکناری نعمت‌زاده از وزارت را دارد و می‌خواهد هزینه برکناری را به پای مجلس بگذارد، طرح استیضاح مسکوت ماند.

عباس آخوندی وزیر؛ راه‌وشهرسازی، علی‌اصغر فانی؛ وزیر آموزش‌وپرورش و حمید چیت‌چیان؛ وزیر نیرو سایر وزرای دولت یازدهم بودند که نمایندگان مجلس به‌دلیل انتقاد از عملکردشان تصمیم به استیضاح آنها گرفتند. البته گرچه چهارطرح استیضاح وزرای کابینه حجت‌الاسلام روحانی در قالب پیش‌نویس یا طرح تدوین شده ولی همه آنها تا مرحله جمع‌آوری امضا پیش‌رفته و هیچ‌کدام از آنها به هیات‌رییسه مجلس ارسال نشده چراکه نمایندگان سعی کرده‌اند با برگزاری جلسه‌های مختلف با وزرای دولت از استیضاح جلوگیری کرده و مانع فعالیت آنها نشوند.

این روزها البته برخی زمزمه‌ها بالا گرفته و برخی نمایندگان خواهان ارایه طرح استیضاح به هیات‌رییسه‌ هستند و برخی هم از ارایه طرح‌ها به هیات‌رییسه و عدم‌پذیرش آن از سوی هیات‌رییسه خبر می‌دهند. رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم دولت یازدهم نخستین وزیری بود که در سال٩٣ توسط مجلس استیضاح شد.
 
کد مطلب: 34726
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اصلا چه معنی میده وزیر کار کنه برای مردم؟
اونم در زمینه ارتباطات و اینترنت.....
وای بر ما...اینترنت....نسل 3 و 4؟؟؟؟
اصلا چرا باید اینترنت داشته باشیم؟چرا وزیر داشته باشیم؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
... تقریبا وزیری در کابینه باقی نمانده که تهدید به استیضاح نشده باشد....

از ماست که برماست ، ...
feedback
Iran, Islamic Republic of
من با استیضاح ایشون موافقم اما نه به دلائلی که اقایون ممکنه داشته باشند. بلکه به این خاطر که از وقتی ایشون اومده سرعت اینترنت کمتر شده، شبانه حذف شده، محدودیت ها بیشتر شده و با تهدید های جدیدی مثل فیلترینگ هوشمند و احراز هویت که برای محدودسازی بیشتر هستند رو به رو شده ایم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام