۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵

نیمی از فرودگاه‌های جهان تا سال آینده به سرویس‌های ابری مجهز می‌شوند

ایتنا - در سال 2016 میلادی 22 درصد از زیرساخت‌های جدید در صنعت هوانوردی جهان مربوط به استقرار سیستم‌های پردازش ابری می‌شود.
نیمی از فرودگاه‌های جهان تا سال آینده به سرویس‌های ابری مجهز می‌شوند


در بازار رقابتی امروز که کسب و کارها به دنبال جذب بیشتر مشتری هستند، صنعت هوانوردی می‌کوشد با کاهش هزینه‌های خود درآمد بیشتری به دست آورد و بهترین خدمات را ارایه دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فوربز، با این روند کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که رقابت در صنعت هوانوردی جهان درحال تغییر است و در آینده نزدیک میزان بهره‌وری از خدمات پردازش ابری است که موفقیت یک شرکت ارائه دهنده خدمات مسافرت هوایی را تضمین می‌کند.

شرکت‌های هوانوردی این روزها می‌کوشند با استفاده از خدمات پردازش ابری، سرویس‌های کارآمدتری در اختیار مسافران خود قرار دهند که از جمله آنها می‌توان به بررسی موقعیت چمدان‌ها به کمک برچسب‌های الکترونیکی و ارائه کارت‌های پرواز به صورت شخصی بدون نیاز به ایستادن در صف‌های طولانی اشاره کرد.

بخش دیگری که باعث شده است سرمایه‌گذاری صنعت جهانی هوانوردی روی خدمات ابری افزایش یابد، به خدمات پشتیبانی و نگهداری از هواپیماها مربوط می‌شود.

 

این مسئله برای یک شرکت هوایی بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد تا در آن واحد بتواند قطعه مورد نیاز خود را سفارش دهد، با قطعه قبلی جایگزین کند و نگهداری کامل از هواپیماهای خود به عمل آورد و البته به صورت همزمان همراه با آخرین فناوری‌های موجود برای برقراری ایمنی کامل، سازگاری با قوانین بین‌المللی و... پیش رود.

لازم به ذکر است که خدمات پردازش ابری این وظیفه را نیز به خوبی انجام می‌دهند تمام مسئولیت‌های این بخش در صنعت هوانوردی را برعهده می‌گیرند.

مرکز Airline Business با همکاری سازمان بین‌المللی SITA در آخرین مطالعه خود به این نتیجه رسید که ۴۹ درصد از فرودگاه‌های جهان قصد دارند طی یک سال آینده به صورت آزمایشی یا جامع به خدمات پردازش ابری مجهز شوند.

این مطالعه همچنین پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۲ درصد از زیرساخت‌های جدید در صنعت هوانوردی جهان مربوط به استقرار سیستم‌های پردازش ابری می‌شود و ۴۹ درصد از خطوط هوایی جهان قصد دارند در این سال خدمات پردازش ابری را به صورت آزمایشی و برای ارزیابی بیشتر مورد استفاده قرار دهند.
 
کد مطلب: 34674
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام