۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۶

تهدید گوگل به افشای مشکلات امنیتی خدمات شرکت‌های رقیب

ایتنا- شرکت گوگل به شرکت‌های فناوری رقیب خود هشدار داده که آسیب‌پذیری‌های تولیدات خود را برطرف کنند .
تهدید گوگل به افشای مشکلات امنیتی خدمات شرکت‌های رقیب


شرکت گوگل به شرکت‌های فناوری رقیب خود هشدار داده که آسیب‌پذیری‌های تولیدات خود را برطرف کنند و در غیر این صورت منتظر افشای عمومی آنها از سوی این شرکت باشند.


به گزارش ایتنا از فارس، گروهی نخبه از هکرها و برنامه‌نویسان همکار گوگل با بررسی دقیق نرم‌افزارهای پرطرفدار ساخت شرکت‌های رقیب موفق به شناسایی حفره‌های امنیتی متعددی در آنها شده‌اند و ضمن اطلاع رسانی در این زمینه به مؤسسات سازنده آنها، ضرب‌الاجل‌هایی را برای رفع مشکل در نظر گرفته‌اند.

گوگل می‌گوید علت افشاگری در مورد این ضعف‌ها در صورت عدم رفع آنها این است که جانیان آنلاین به سرعت از مشکلات یاد شده سوءاستفاده می‌کنند و لذا شرکت‌های سازنده باید در مورد سرنوشت و امنیت کاربران خود دلسوزانه تر و همراه با احساس مسئولیت عمل کنند.

گوگل تا به حال چند باری آسیب‌پذیری‌های تولیدات شرکت‌های رقیب اعم از مایکروسافت و اپل را افشا کرده و البته با واکنش‌های تند آنها مواجه شده است.

زیرا در برخی موارد شرکت‌های یاد شده در آستانه عرضه وصله‌های به روزرسان بوده‌اند. اما گوگل ترجیح داده بر اساس ضرب الاجل خود عمل کند.

برخی کارشناسان امنیتی نیز از این رویکرد گوگل ناراضی هستند.

جان دیکسون از شرکت امنیتی Denim Group Ltd در این مورد گفته است: من مطمئن نیستم که گوگل مرجع رسمی بازار برای اطلاع رسانی در مورد آسیب پذیری‌های تولیدات شرکت‌های دیگران باشد.

وی افزود با توجه به اینکه گوگل ترجیح می‌دهد آسیب‌پذیری‌های تولیدات دو شرکت بزرگ رقیب خود را افشا کند می‌توان در مورد انگیزه‌های این شرکت تردید کرد.
کد مطلب: 34659
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام