۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰

درک عواطف و احساسات توسط تلفن همراه

ایتنا- شاید این نرم‌افزار با درک احساسات شما، بتواند دوست خوبی هم برایتان باشد!
درک عواطف و احساسات توسط تلفن همراه


محققان نرم افزار هوش مصنوعی جدیدی ارائه کرده‌اند که با نصب بر روی تلفن همراه آن را به وسیله‌ای مؤثر جهت درک احساسات کاربر و برنامه‌های روزمره‌اش تبدیل می‌کند.


به گزارش ایتنا از مهر، ابداع این نرم‌افزار بر مبنای تقلید از عملکرد مغز انسان بوده است که در نتیجه آن برنامه‌های کاربردی متفاوتی در تلفن‌های همراه هوشمند نصب می‌شود که طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را دارند، از آگاهی بهتر از برنامه‌های روزمره کاربر تا درک احساسات و عواطف.

مغز این نرم افزار، تکنیکی نوین از هوش مصنوعی موسوم به "یادگیری عمیق" است که از نورون‌ها و سیناپس‌های شبیه‌سازی شده برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند.

محققان دانشگاه کمبریج که این فناوری نوین را ارائه کرده‌اند از یک سری برنامه‌های محرک بصری جهت تقویت ارتباط میان نورون‌های مجازی به خصوص استفاده کرده‌اند.

نتیجه این ابتکارعمل قادر ساختن سیستم به تشخیص چهره‌ها و یا سایر ویژگی‌ها در تصاویر است، حال آنکه تا پیش از این چنین امکانی وجود نداشته است.

این فناوری جدید درحالی مراحل اولیه کاربردی شدن را طی می‌کند که تکنیک "یادگیری عمیق" در سال‌های اخیر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین فرآیندها در پردازش تصاویر و فایل‌های صوتی مورد استفاده قرار گرفته است.

در نمونه اولیه سیستم جدید محققان دانشگاه کمبریج تلاش شده تا قابلیت تلفن همراه هوشمند برای تشخیص حرکات مختلف کاربر افزایش یابد.

آنها از شتاب سنجی که به دور مچ دست بسته می‌شود جهت تهیه اطلاعاتی استفاده می‌کنند که مربوط به انجام فعالیت‌هایی نظیر خوردن یا مسواک زدن می‌شود.

همچنین آنها تلاش می‌کنند تا از طریق این نرم افزار هوشمند و تشخیص صحبت‌های ضبط شده کاربر، به تلفن همراه قابلیت درک احساسات و عواطف کاربر را ببخشند.
کد مطلب: 34655
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام