۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸

افزایش آگاهی کارمندان، مهم‌ترین عامل تضمین کننده امنیت سازمان

ایتنا - 45 درصد مدیران اطلاعاتی بر بررسی صلاحیت گروه‌ها و کارمندان بخش IT سازمان با امکان دسترسی به داده‌های تاکید داشتند.
افزایش آگاهی کارمندان، مهم‌ترین عامل تضمین کننده امنیت سازمان


مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها(CIO) بر این باورند که آموزش کارمندان مهم‌ترین عامل در افزایش امنیت داده‌های سازمانی محسوب می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، مرکز Robert Half Technology مطالعه جدیدی را روی ۲۴۰۰ مدیر اطلاعاتی در سازمان‌هایی که بیش از ۱۰۰ کارمند دارند انجام داد و میزان اثر گذاری کارمندان در جریان خطرات امنیتی بزرگ را بررسی کرد.

در پایان این مطالعه مشخص شد ۵۴ درصد از مدیران اطلاعاتی اعلام کردند که آموزش‌های امنیتی لازم را برای کارمندان خود برگزار می‌کنند.

 

دومین نکته حایز اهمیت بررسی صلاحیت گروه‌ها و کارمندان بخش IT سازمان با امکان دسترسی به داده‌های مهم بود که ۴۵ درصد مدیران اطلاعاتی روی آن تاکید داشتند و علاوه بر این، ۴۱ درصد آنها سیستم‌های احراز هویت چندعاملی را مهم خواندند.

مرکز Robert Half در گزارش خود از مدیران اطلاعاتی خواست تا در جریان استخدام کارمندان برای بخش IT سازمان دقت بیشتری انجام دهند، فرآیند تلفیق فرهنگ سازمانی و مهارت‌های تخصصی را بهتر ارزیابی کنند و آموزش‌های امنیتی لازم برای کارمندان بخش‌های مختلف سازمان را در نظر بگیرند.
 
کد مطلب: 34644
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام