کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه‌هایی که هر تلفن هوشمندی باید داشته باشد

خبرگزاری ايسنا , 20 بهمن 1393 ساعت 10:59

ایتنا- اگر شما هم طرفدار برنامه‌های مفید و اپلیکیشن‌های کاربردی برای تلفن هوشمندتان هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید!




تلفن‌های هوشمند به عنوان گجت‌های کاربردی که انقلابی را در روش برقراری ارتباط، کار و تفریح ایجاد کرده‌اند این ضعف بزرگ را هم دارند که هیچگاه از ابتدا تمام برنامه‌های اساسی بررویشان نصب نشده‌ و کاربر درصورت بی‌خبری از وجود چنین برنامه‌هایی از بسیاری از کاربردهای تلفنش بی‌بهره خواهد ماند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، برای برطرف کردن این مشکل در تلفن‌های هوشمند کافی است لیستی از برنامه‌هایی را داشته باشید که می‌توانند بسیاری از خلاهای نرم‌افزاری در تلفن را برطرف کنند و یا از سوی بسیاری از کاربران مورد استقبال قرار گرفته‌ و یا نسبت به برنامه‌های مشابه با فاصله زیادی در رده کاربری بالاتر قرار دارند.

وبسایت techradar لیستی از این برنامه‌ها را برای سیستم‌های عامل‌ اندروید، iOS و ویندوز موبایل نسخه ۸ تهیه کرده است که این برنامه‌ها، اپلیکیشن‌هایی هستند که باید در زمان خرید موبایل بلافاصله روی آن‌ها نصب شوند.

رسانه‌ها:
فایل‌های موسیقی و ویدئو روی هر تلفن هوشمندی جزو فایل‌های اصلی است اما کاربران تلفن‌های هوشمند باید دقیقا بدانند که این فایل‌ها را از کجا دانلود و یا تماشا می‌کنند.

اگر به صورت آن‌لاین ویدئوها را تماشا می‌کنید می‌توانید از اپلیکیشن طراحی شده از سوی سایت رسمی یوتیوب استفاده کنید.

اپلیکیشن Netflix نمونه مشابهی است که می‌توان از طریق آن فیلم و ویدئو و برنامه تلویزیونی را تماشا کرد.

از سوی دیگر تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها نیز برای نمایش فیلم‌های ریخته شده در حافظه موبایل و تماشای ویدئو به صورت آفلاین را دارند اما این برنامه‌ها معمولا از پیش روی تلفن‌همراه نصب نشده‌اند که VLC یکی از بهترین‌های این برنامه‌هاست.

این برنامه تقریبا تمام فرمت‌های فایل ویدئویی را پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن فایل‌های صوتی چندگانه و زیرنویس را نیز نمایش می‌دهد.

در کنار این برنامه اپلیکیشن MX Player نیز از دیگر برنامه‌هایی است که می‌تواند برای پخش فایل‌های ویدئویی کاربردی باشد.

اما در مورد فایل‌های صوتی، Poweramp Music Player قابلیت‌های بیشماری را برای پخش انواع فایل‌های صوتی دارد و می‌توان از طریق آن موسیقی‌های مختلف را سازمان‌دهی و طبقه‌بندی کرد.

رسانه‌های اجتماعی:

جنبه ارتباطی و سایت‌های اجتماعی یکی از مهمترین دسترسی‌هایی است که تلفن‌های همراه در اختیار کاربران قرار می‌دهند اگرچه تنها تعداد محدودی از برنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی کاربران زیادی دارند که می‌تواند این برنامه‌هال را کاربردی کند.

دو اپلیکیشن مربوط به فیس‌بوک و توییتر جزو برنامه‌هایی است که از پیش برروی بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند نصب شده‌اند.

یکی از برنامه‌هایی ارتباطی دیگر SnapChat است که از طراحی جالبی برخوردار است و از سوی دیگر در کشور نیز قابل دسترسی است.

برنامه‌های پیام‌رسانی:
در کنار قابلیت برقراری تماس، فرستادن پیام یکی از مهمترین کارایی‌های تلفن‌های همراه برای کاربران آن‌هاست.

اما قبل از آن لازم است کاربر بتواند لیست صحیحی از برنامه‌های پیام‌رسانی را انتخاب کرده و برروی تلفن همراه خود نصب کند.

یکی از برنامه‌های فرستادن پیامک از طریق سیم‌کارت Handcent SMS است که قابلیت قفل کردن یا پنهان کردن پیام‌ها را در اختیار کاربر می‌گذارد.

اما اگر به دنبال قابلیت‌های خاص از یک برنامه پیامک نیستید، EvolveSMS با طراحی ساده و قابلیت بالا یک اپلیکیشن جمع و جور برای فرستادن پیامک است.

در کنار این برنامه‌ها که قابلیت ارسال پیام متنی از طریق سرویس سیم‌کارت را دارند، «اسکایپ» یک گزینه دیگر برای برقراری تماس‌های صوتی، تصویری و متنی به صورت رایگان و از طریق اینترنت است.

برنامه دیگر WhatsApp Messenger است که می‌تواند در هر موبایلی نصب شود.

این اپلیکیشن نیز با استفاده از اینترنت قابلیت پیام‌رسانی رایگان را دارد با این تفاوت که از شماره تلفن‌همراه کاربر برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند و لیست کاملی از شماره تلفن‌های ذخیره شده را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بنابراین دیگر لازم نیست مخاطبانتان را خودتان وارد لیست کنید بلکه آنها به صورت اتوماتیک وارد لیست می‌شوند.

ایمیل:
داشتن تجربه استفاده راحت از آدرس ایمیل درست مانند فرستادن پیامک از طریق تلفن‌همراه اهمیت دارد.

اگرچه بیشتر تلفن‌های همراه برنامه‌هایی را برای باز کردن جی‌میل و یاهو به صورت از پیش نصب شده دارند، اما اپلیکیشن‌های کاربردی دیگری نیز در همین زمینه وجود دارد که استفاده از آن‌ها خالی از لطف نیست.

از جمله این برنامه‌های کاربردی برای چک کردن، فرستادن، ذخیره کردن فایل‌های دریافت شده و خواندن این فایل‌ها myMail و K-۹ Mail هستند.

کی‌بورد:
داشتن یک کی‌بورد با استفاده آسان و کارایی بالا برای بهتر بهره‌ بردن از یک برنامه پیام‌رسانی و یا ایمیل بیش‌ از هر چیز دیگری دارای اهمیت است.

اکثر کارخانه‌های ساخت موبایل برنامه کی‌بورد مورد نظر خود را با توجه به سیستم‌عامل نصب شده، روی تلفن همراه طراحی می‌کنند اما کاربران می‌توانند از گزینه‌های پرکاربرد دیگری نیز استفاده کنند.

SwiftKey یکی از این برنامه‌هاست که به کاربر این قابلیت را می‌دهد که سایز کی‌بوردش را با توجه به اندازه صفحه نمایش موبایل تنظیم کند اما مسئله مهمتر این است که این اپلیکیشن می‌تواند کلمات را از کاربر یاد بگیرد.

بنابراین هرقدر بیشتر از این برنامه برای فرستادن پیامک استفاده کنید این برنامه کلمات بیشتری را نیز ذخیره می‌کند و می‌تواند قبل از اینکه شما کلمه‌ای را تایپ کنید، واژه مورد نظرتان را حدس بزند.

ایمنی:
در حالیکه کاربران موبایل بیش از پیش از تلفن‌های خود برای خرید اینترنتی و انجام عملیات بانکی استفاده می‌کنند، امن نگه داشتن اطلاعات در تلفن‌ همراه هر روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که این امر دوجنبه دارد.

جنبه اول تامین امنیت اطلاعات در تلفن همراه، دور نگه داشتن اطلاعات حیاتی و مالی از دسترسی ویروس‌هایی است که می‌توانند از طریق بدافزارها راه خود را به تلفن قربانی باز کنند.

برای جلوگیری از ورود این گونه ویروس‌ها برنامه‌های آنتی ویروسی مانند avast! Mobile Security یا هر برنامه استاندارد دیگری برای سیستم‌های عامل‌ مختلف پیشنهاد می‌شود.

اما جنبه دوم تامین امنیت اطلاعات، در مورد جلوگیری از دستبرد این اطلاعات از سوی افرادی است که به خود دستگاه موبایل به صورت فیزیکی دسترسی پیدا کرده‌اند.

Cerberus anti theft اپلیکیشنی است که می‌تواند به کاربر موبایل این امکان را بدهد که موقعیت خود را برای تلفن‌همراه تعریف کند تا رباینده به راحتی نتواند اطلاعات ذخیره شده را به دست آورد.

علاوه بر آن این برنامه می‌تواند لیستی از تماس‌های دریافتی و برقرار شده را نیز تهیه کند و همچنین با تهیه فایل صوتی این امکان را به صاحب تلفن بدهد که موبایلش را سریع‌تر پیدا کند.

دیگر برنامه‌ها:
برخی اپلیکیشن‌های دیگر نیز از جمله برنامه‌های استانداردی هستند که یک تلفن همراه را مجهزتر و خلاهای کاربردی را در آن پر می‌کنند و در نهایت باعث کاربردی‌تر شدن تلفن همراه می‌شوند.

Tiny Flashlight، از جمله این اپلیکیشن‌ها است که می‌تواند تلفن همراه را به یک چراغ‌قوه تبدیل کند.

این برنامه می‌تواند برای هر کسی که در تاریکی مانده است کاربردی باشد.

Truecaller نیز یک برنامه است که این قابلیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که شماره تلفن‌های مزاحم را در بلاک لیست قرار دهد.

برنامه‌ Evernote ایده‌ال برای ساختن یادداشت است که نه تنها طراحی ساده‌ای دارد بلکه می‌تواند یادداشت‌ها را به صورت آن‌لاین ذخیره کند بنابراین درصورتیکه این برنامه از موبایل شما پاک شود، یادداشت‌ها از بین نخواهد رفت.

Adobe Reader نیز از جمله دیگر برنامه‌هایی است که هر تلفن همراه هوشمندی باید به آن مجهز باشد.

این برنامه با قابلیت خواندن فرمت PDF کاربردی‌ترین برنامه برای افراد کتاب‌خوانی است که از موبایل‌شان به عنوان یک کتاب الکترونیکی استفاده می‌کنند.

درنهایت با توجه به اینکه تلفن‌های هوشمند معمولا کامپیوترهای کوچکی به حساب می‌آیند که فایل‌های متعددی در آنها ذخیره شده است داشتن یک برنامه برای مدیریت فایل‌ها حیاتی است.

ES File Explorer بهترین برنامه برای مدیریت فایل‌ها، پاک کردن فایل‌های بی‌استفاده، اضافه، پیدا کردن و آپلود فایل‌های مختلف است.


کد مطلب: 34601

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/34601/برنامه-هایی-تلفن-هوشمندی-باید-داشته-باشد

ايتنا
  https://www.itna.ir