۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳

ساخت اولین هتل جهان که توسط ربات‌ها اداره می‌شود

ایتنا- این هتل به کمک 10 ربات اداره می‌شود که حتی به مهمانان خوشامد هم می‌گویند!
ساخت اولین هتل جهان که توسط ربات‌ها اداره می‌شود


هتلی در شهر ناکازاکی ژاپن به استقبال آینده رفته و تقریبا به طور کامل از ربات‌ها برای اداره امور و مدیریت مسافران خود استفاده می‌کند.


به گزارش ایتنا از فارس، این هتل که Henn-na نام دارد قرار است از ماه جولای فعالیت خود را آغاز کند.

هتل مذکور که ۷۲ اتاق دارد توسط ۱۰ ربات شبیه به انسان اداره می‌شود که توانایی خوشامد‌گویی به مهمانان، حمل بار و اثاثیه آنها، تمیز کردم اتاق‌ها و کنترل شرایط را دارند.

ربات‌های این هتل ساخت شرکت Kokoro‌هستند که قبلا هم ربات‌هایی با ظاهر شبیه به انسان و دارای توان درک عواطف و احساسات انسانی را برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ تولید کرده بود. این ربات‌ها شبیه زنان جوان ژاپنی هستند و حتی می‌توانند تنفس و پلک زدن انسان را تقلید کنند.

ربات‌های مذکور به زبان‌های ژاپنی، چینی، کره‌ای و انگلیسی صحبت می‌کنند و قادر به برقراری تماس چشمی و درک زبان بدن و حتی تن صدای افراد هستند.



البته در این هتل برای موارد اضطراری و به منظور احتیاط بیشتر تعدادی کارمند انسان هم در نظر گرفته شده، اما قرار است ۹۰ درصد امور آن توسط ربات‌ها انجام شود.

اتاق‌های این هتل نیز بسیار پیشرفته بوده و ورود به آنها به جای کارت‌های هوشمند با استفاده از نرم افزار پیشرفته‌ای صورت می‌گیرد که مشخصات چهره مسافران را به خاطر می‌سپارد.

تنظیم حرارت اتاق با استفاده از دستگاه تابش خاصی صورت می‌گیرد که قادر به پی‌بردن به دمای بدن و تظیم حرارت اتاق بر همان اساس است.

برای برقراری ارتباط با بخش پذیرش هم به جای تلفن از تبلت استفاده می‌شود. حداقل هزینه اقامت در اتاق‌های این هتل ۶۰ دلار به ازای یک شب است.
کد مطلب: 34583
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام