۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

فیس‌بوک قدرتمندترین سلاح کنترل افکار

ایتنا- شبکه های اجتماعی تنها بخش کوچکی از گستره پهناور فضای مجازی هستند.
فیس‌بوک قدرتمندترین سلاح کنترل افکار


یک کارشناس ارشد فضای مجازی با اعتقاد به اینکه فیس‌بوک قدرتمندترین سلاح کنترل افکار است، گفت: ما این امر را به خوبی در فعالیت‌ها و پژوهش‌های غرب شاهد هستیم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، دانیال صابر سمیعی در همایش فضای مجازی با محوریت «جوان، انقلاب، فضای مجازی و تبادل فرهنگی» که به همت انجمن پیشگامان فناوری اطلاعات گیلان و با همکاری معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در مهمانسرای المپیک برگزار شد، اظهار کرد: بررسی چالش های پیرامون فضای مجازی اولین رویکرد پیرامون این مقوله است.

وی با بیان اینکه واکاوی فضای مجازی و ماهیت آن یکی دیگر از مؤلفه های مهم در این خصوص است، افزود: اهمیت فضای مجازی تنها مربوط به ما نیست بلکه به عنوان مؤلفه‌ای جهانی در سراسر دنیا مطرح است که همگی به نوعی با آن در ارتباط هستند.

سمیعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد، گفت: هر وسیله ارتباط الکترونیکی که تعاملی باشد و بتواند محتوا ارائه دهد فضای مجازی نامیده می شود.

کارشناس ارشد فضای مجازی با تاکید بر اینکه فضای مجازی هر سیستم پویایی است که با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کند، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی تنها بخش کوچکی از گستره پهناور فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به کاربردهای مهم فضای مجای در پیشرفت و استفاده بهینه از فرصت ها ادامه داد: فضای مجازی نقش مهمی در آموزش نوین و به روز، توسعه و رشد اجتماعی، بالندگی فردی، خدمات رسانی پیشرفته و کنترل زمانی ایفا می‌کند.

سمیعی با اشاره به ماهیت شبکه های اجتماعی، عنوان کرد: شبکه های اجتماعی تنها به محیطی همچون فیس‌بوک گفته نمی‌شود بلکه به مجموعه‌ای از اعضا که در یک پارامتر و مشخصه با یکدیگر اشتراک دارند، شبکه اجتماعی اطلاق می شود.

وی با اشاره به ویژگی های فضای مجازی، اظهار کرد: فرازمانی و فرامکانی بودن، دسترسی آسان به آخرین اطلاعات، جذابیت و تنوع، آزادی اطلاعات و ارتباطات و تعاملی بودن از ویژگی های مهم فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به مهم  ترین چالش های فضای مجازی، یادآور شد: وسعت عمل و انعطاف بی حد آن گاهی منجر به تغییرات اساسی در ارکان جامعه می شود، چراکه آشنایی با دیگر جوامع خواسته یا ناخواسته هنجارهای جدیدی به ارمغان می آورد تا آنجا که هنجارها و ارزش های جامعه خودی در آن محدود و کمرنگ می‌شود.

سمیعی با بیان اینکه فیس‌بوک قدرتمندترین سلاح کنترل افکار است، گفت: ما این امر را به خوبی در فعالیت‌ها و پژوهش‌های غرب شاهد هستیم، شبکه های اجتماعی یکی از بسترهایی است که باید با حضور سالم و سازنده جوانان زمینه شکوفایی آنان را فراهم کنیم.
کد مطلب: 34552
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
شاید به همین خاطره که در ایران فیلتره!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام