کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توضیح مخابرات استان تهران درباره قطعی‌های تلفن

خبرگزاری ايسنا , 15 بهمن 1393 ساعت 15:20

ایتنا: مسئولین مخابرات: در ۷۰ درصد موارد مشکلات تلفن ثابت به سیم‌کشی داخل ساختمان مربوط می‌شود.




معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی رفع خرابی تلفن ثابت پرداخته و تاکید کرد: در ۷۰ درصد موارد مشکلات تلفن ثابت به سیم‌کشی داخل ساختمان مربوط می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، رضا خلیلی اظهار کرد: برای اعلام خرابی تلفن ثابت از قدیم مرکز ۱۷ به منظور حل مشکل مشترکان در نظر گرفته شده بود که اکنون چند سالی است این مرکز برای راحتی بیشتر مردم به حالت مکانیزه درآمده و شماره افراد به‌طور اتومات در آن ثبت می‌شود و شماره‌های اعلام شده مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: اما در این میان باید یک نکته را مدنظر داشت و آن این‌که هنگامی که ماموران ما برای بررسی خرابی اعزام می‌شوند، براساس قرار‌داد این اجازه را دارند که تنها آنچه مربوط به بیرون از ساختمان است را چک کنند و درنهایت اجازه ورود به ساختمان به آنها داده نشده است. این در شرایطی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد خرابی‌های تلفن ثابت به داخل ساختمان و سیم‌کشی داخلی مربوط می‌شود.

معاون شرکت مخابرات استان تهران در ادامه‌ صحبت‌های خود عنوان کرد: پس از اعلام خرابی توسط مشترکان پیمانکارانی که با شرکت مخابرات قرار‌داد دارند، نیروهای خود را به محل اعزام می‌کند و مامور مربوطه پس از مراجعه به محل و چک کردن بخش بیرون ساختمان با فردی که خط تلفن او دچار مشکل شده صحبت کرده و در نهایت یک رسید میان آنها به امضاء می‌رسد.

او ادامه داد: اما در موارد متعدد ممکن است مشترک در آن ساعت در منزل نبوده باشد و برهمین اساس متوجه پیگیری مخابرات و رسیدگی به موضوع نشود.

خلیلی در عین حال عنوان کرد: البته ما در تلاشیم راهکاری پیدا کنیم که از نظر حقوقی مشکلات برطرف شده و پیمانکاران ما بتوانند داخل ساختمان را نیز چک کنند، اما در حال حاضر در این زمینه هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک راهکاری برای رفع این مشکل نیز پیدا شود.

معاون شرکت مخابرات استان تهران یادآور شد: حتی در شرایطی که مشکل مشترک برطرف نشود و بار دیگر خرابی تلفن خود را پیگیری کند، پیمانکاران برای بار دوم هم مامور خود را به آن منطقه اعزام می‌کنند، اما همانطور که گفته شد به هرحال اگر مشکل از داخل ساختمان باشد امکان رسیدگی به آن از سوی پیمانکاران وجود ندارد.

وی افزود: فرد موظف است برای حل مشکل خود از مجرای دیگری عمل کند و یا خود خرابی داخل ساختمان را بررسی و اصلاح کرده و یا از فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرد تا پس از حل مشکلات داخل ساختمان بحث اختلال تلفن نیز برطرف شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که به‌طور طبیعی چه مدت زمان طول می‌کشد تا شرکت مخابرات و پیمانکاران آن، فردی را برای رسیدگی به مشکل اعزام کنند، توضیح داد: ما در این زمینه شاخص‌هایی داریم که این شاخص‌ها به طور متناوب بازبینی شده و در قالب آنها تلاش می‌شود مدت زمان رفع مشکل کاهش پیدا کند.

وی گفت: اکنون نیز در سال جاری شاخص‌های قوی‌تری برای این بخش تعریف شده و اکنون به طور متوسط مدت زمان اعزام مامور ما به محل به طور متوسط سه ساعت طول می‌کشد که البته ممکن است براساس منطقه کمی این زمان کاهش یا افزایش پیدا کند، اما به طور میانگین ظرف مدت سه ساعت به مشکل رسیدگی می‌شود.

خلیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به این نکته اشاره کرد که در نهایت بازبینی داخل ساختمان برای شرکت مخابرات هزینه‌هایی به دنبال دارد که با توجه به تعرفه‌های فعلی تلفن ثابت نمی‌توان بیش از این در این زمینه هزینه کرد، چرا که این موضوع برای ما هم بار مالی دارد و اگرچه می‌توان در این زمینه هماهنگی‌هایی انجام داد که افراد هم نسبت به این موضوع راضی باشند، اما در عین حال مبلغی هم به عنوان هزینه پرداخت شود چرا که به هرحال قطع تلفن برای سیستم ما هم ضرر به دنبال دارد.

وی در عین حال یادآور شد: البته ما تاکید داریم که در این زمینه به دنبال کسب درآمد از این محل نیستیم و اگر هم قرار بر آن باشد که برای رفع این مشکل رقمی از مشترک دریافت شود، قطعا این ارقام حالت حداقلی خواهد داشت.

معاون شرکت مخابرات استان تهران آسیب‌های سهوی یا عمدی به کابل‌های تلفن، خراب‌شدن کابل‌ها، توسعه کابلی و عملیات کابل برگردان را برخی از مواردی دانست که می‌تواند در کنار مشکلات سیم‌کشی داخل ساختمان منجر به بروز اختلال در تلفن ثابت شود.

وی در عین حال عنوان کرد: گاهی مشترکان برای رفع مشکل خود با مراکزی مانند ۱۸۱۸ یا ۲۰۲۰ تماس می‌گیرد در حالی که ماموریت این مراکز به طور کلی متفاوت است و آنها نمی‌توانند پاسخگویی مناسبی در این زمینه داشته باشند بر همین اساس لازم است مشترکان حتما با مرکز ۱۷ تماس گرفته و یا در صورت نیاز به پیگیری بیشتر به مراکز مخابراتی منطقه محل سکونت خود مراجعه کرده و موضوع را به طور حضوری پیگیری کنند.


کد مطلب: 34532

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/34532/توضیح-مخابرات-استان-تهران-درباره-قطعی-های-تلفن

ايتنا
  https://www.itna.ir