۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸

بیل گیتس از تهدیدات هوش مصنوعی نگران است

ایتنا- گیتس: اگر این خطر جدی گرفته نشود ممکن است برخی رویدادهای فیلم‌های علمی – تخیلی مانند ماتریکس و ترمیناتور عملا به وقوع بپیوندد.
بیل گیتس از تهدیدات هوش مصنوعی نگران است


بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت در نشستی نگرانی‌های برخی دیگر از چهره‌های برجسته دنیای فناوری را در مورد خطرات همه گیرشدن هوش مصنوعی تکرار کرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از فوربس، وی هشدار داد که اگر این خطر جدی گرفته نشود ممکن است برخی رویدادهای فیلم‌های علمی – تخیلی مانند ماتریکس و ترمیناتور عملا به وقوع بپیوندد و انسان‌ها اسیر قدرت و هوش فوق‌العاده ربات‌ها شوند.

گیتس در این مورد گفت: من جزو آن دسته از افرادی هستم که نگران خطرات هوش مصنوعی است. در ابتدا ماشین‌ها کارهای زیادی را برای ما انجام می دهند و چندان باهوش نخواهند بود. اگر این رویه به خوبی مدیریت شود مشکلی پیش نمی‌آید.

وی افزود: اما چند دهه بعد و پس از افزایش هوش این ماشین‌ها باید در این مورد نگران باشیم. من با الون ماسک و برخی دیگر در این مورد موافقم و نمی‌فهمم چرا برخی در این زمینه هیچ نگرانی ندارند.

الون ماسک از سرمایه‌گذاران مشهور حوزه فناوری چند هفته قبل ۱۰ میلیون دلار از ثروت خود را برای یافتن راه‌هایی که هوش مصنوعی را بی‌خطر و دوستدار انسان نگهدارد، کنار گذاشت.
قبل از او استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور انگلیسی هم در این زمینه احساس خطر کرده بود.
 
کد مطلب: 34442
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
خدایا رحم کن!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام